Aviseringar
Rensa alla

Raka sig där nere (kille)


Ämnesstartare

Hej!
jag skulle vilja raka mig där nere, men vet inte hur jag ska gå tillväga. vågar inte anvönda rakhyvel. verka rju livsfarligt. kan man använda sånt där skum som tjejerna tar bort hår på benen med?
Hjälp, är det nån som har nåt bra tips?


   
Citera
Ämnesetiketter
time
 time

Nej, använd inte hårborttagningsmedel i närheten av underlivet. De kan användas för bikinilinjen men jag antar att det inte är det du tänker försöka plocka bort. 

Vet inte riktigt varför du vill raka dig, men det är inte optimalt egentligen eftersom människor har hår där av en anledning. Punghår hjälper till exempel till att kyla ner och "luftkonditionera" vilket behövs eftersom pungen helst ska vara en grad kallare än resten av kroppen. Blir mest svettigt, jobbigt och stickigt när man har rakat sig. 


   
SvaraCitera

En bra rakhyvel är inte så farlig som den kan verka. Men så vida det inte är den där 12åring-looken du siktar efter, men du ändå vill stajla till det lite, så är en trimmer att rekommendera.


   
SvaraCitera

Rakhyvel är inge farligt alls. Jag fick dock ett ärr på mig när jag raka mig. Det gick litte snett. Jag slant med den och det sved som helvete, men det gå över.
Rakhyvel + rakskum är otroligt effektivt. Utan rakskum är det drygt. Men det funka det också.


   
SvaraCitera
seumi

Rakhyvel, rakapparat... du kan t.o.m klippa det 🙂


   
SvaraCitera

Jag kör rakapparat. Det fungerar bra.


   
SvaraCitera
Karlan

Rakhyvel & raklödder


   
SvaraCitera

gggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg


   
SvaraCitera

Använd raklödder och en ordentlig rakhyvel, och vad du än gör: raka inte mothårs, endast med, såvida du inte vill ha prickisar och ärr som ovanstående men det tror jag knappast. Hur du vill raka och hur mycket är ju helt upp till dig, håret finns ju där av en anledning men kör på ifall du känner dig mer bekväm rakad. Tumme upp


   
SvaraCitera