Aviseringar
Rensa alla

Raka sig?


Ämnesstartare

Det är så att jag nyligen har börjat få lite fjun på överläppen, som är ganska synligt. Jag vågar dock inte fråga mina föräldrar om en rakapparat eller något liknande? Jag tycker inte om hår, om man säger så. Därför skulle jag vilja raka mig på andra ställen också, men jag vet verkligen inte hur jag ska säga det till de?


   
Citera
Ämnesetiketter

Fråga din pappa om han kan köpa en rakhyvel till dig. För ingen pappa vill att ens son ska ha en moppe mustachCool


   
SvaraCitera

Är du rädd för att dina föräldrar ska tycka att du är en idiot för att du vill raka dig? Det tror jag knappast. Alla får hår där så det är absolut ingenting konstigt. Dina föräldrar har väl också rakapparater/rakhyvlar så varför skulle det vara konstigt om du också hade en?


   
SvaraCitera

Crimnge


   
SvaraCitera

Dina föräldrar har väll också hår? Fråga om en rakhyvel för helvete. 


   
SvaraCitera

köp det själv


   
SvaraCitera

om du ska köpa en köp en phillips oneblade funkae skitbra


   
SvaraCitera

Det finns engångsrakhyvlar från allt ifrån 15 kronor för ett 10-pack på JULA (ganska dåliga) till 10-pack märkesrakhyvlar för dryga 50 kronor. Engångsrakhyvlar innebär INTE att de bara funkar EN GÅNG utan de kan hålla flera månader förutsatt att du inte rakar dig varje dag. Själv brukar jag raka mig var femte dag och då håller en engångsrakhyvel ca 3 månader.

Bästa resultat vid rakning får man om skägget är riktigt blött och uppmjukat som ex när man ligger i badkaret.


   
SvaraCitera

Är du tjej eller kille? min mamma har skägg som hon rakar bort. Inget att skämmas för!
mvh mbm


   
SvaraCitera

Rekommenderar denna starkt. 


   
SvaraCitera