Aviseringar
Rensa alla

Raka/vaxa ben? - Kille.


Vet inte anledningen till varför du är så osäker i det, men det är ju typ "vanligt" eller normalt osv att killar har håriga ben? Och rakar du (hemskt, för du får stubb sen) så kommer det bli grövre, mörkare och se mycket mer ut..

Ett alternativ skulle kunna vara att du snor syrrans epilator (rensa den som fan sen [party]) och köra snabbt över benet någon gång, då rycks några hårstrån med och det ser bara tunnare ut då X) Eller så vänjer du dig vid det och lär dig vara stolt över det istället [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesyesknark:

ta bort lite, inte allt som en tjej, ansa lite med rakhyveln. viktigt att inte bara dra hårt då allt försvinner utan löst dra. så.

Också ett alternativ [smile]

shulululu1:

seriöst jag tror inte nån bryr sig om du har hår eller inte.. är du SJÄLV obekväm med det så gör vad du känner för.. men heeelt onödigt att göra det för att du kanske tror att andra tycker det är äclkligt. helt natuuuuuurligt. dessutom är vaxade ben på killar lite..... asså.... mindre naturligt.

Mjo men som jag skrev innan: Blir det inte som om man knappt har något hår där alls, naturligt? T.ex. en av mina klasskamrater har knappt något hår på benen, naturligt.


   
SvaraCitera

du kanske kan ansa lite bara? eller typ bleka [party] tycker det kan kännas lite skumt med helrakade ben på killar.


   
SvaraCitera

Mr Problem:

Mjo men som jag skrev innan: Blir det inte som om man knappt har något hår där alls, naturligt? T.ex. en av mina klasskamrater har knappt något hår på benen, naturligt.

För det första, utsätt dig inte för sådant lidande. Vaxning är det värsta jag vet. För det andra, det är mer synd om din kompis än du. Hahahah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jo men du kan ju inte ta bort allt, då ser du som sagt ut som en chey

Mjo, men killar i min stad blir allt mer feminina. Min klasskompis använder t.ex. brun utan sol.


   
SvaraCitera

Mr Problem:

Mjo men som jag skrev innan: Blir det inte som om man knappt har något hår där alls, naturligt? T.ex. en av mina klasskamrater har knappt något hår på benen, naturligt.

storrt problem eller. orkade inte ens läsa vad du svara ioförsig xD men prova. om edt blir fel växer det väl ut. benen liksom


   
SvaraCitera

Mr Problem:

Mjo, men killar i min stad blir allt mer feminina. Min klasskompis använder t.ex. brun utan sol.

följ trenden


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Och rakar du (hemskt, för du får stubb sen) så kommer det bli grövre, mörkare och se mycket mer ut..

Men nej. Håret blir inte grövre av rakning. Fet myt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Trimma bort det med en trimmer inställt på nån centimeter :3?

Kan testa, annars åker allt. haha (:

Wanking BC:

Det stinker som fan [bigsmile]

Hahahaha, kan jag tänka mig.

ohYEA_:

Vet inte anledningen till varför du är så osäker i det, men det är ju typ "vanligt" eller normalt osv att killar har håriga ben? Och rakar du (hemskt, för du får stubb sen) så kommer det bli grövre, mörkare och se mycket mer ut..

Mjo sant, men tänkte vaxa, så hemskt kan det inte vara?

mjölk:

du kanske kan ansa lite bara? eller typ bleka [party] tycker det kan kännas lite skumt med helrakade ben på killar.

Kan man bleka håret på benen? Haha (:

shulululu1:

För det första, utsätt dig inte för sådant lidande. Vaxning är det värsta jag vet. För det andra, det är mer synd om din kompis än du. Hahahah

Äh, det kan inte göra så ont att vaxa? Jag tycker faktiskt, helt ärligt, att det är snyggare med helt ohåriga ben. Men det är ju jag det.


   
SvaraCitera

Mr Problem:

Äh, det kan inte göra så ont att vaxa? Jag tycker faktiskt, helt ärligt, att det är snyggare med helt ohåriga ben. Men det är ju jag det.

HAHAHHAHAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA SIST JAG VAXADE MIG SÅ FICK JAG TÅRAR AUTOMATISKT, SAMTIDIGT JAG SKRATTADE AV RÄDSLA. Men det är ju jag det.


   
SvaraCitera

Mr Problem:

Kan man bleka håret på benen? Haha (:

Haha, vet inte men det borde ju gå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesyesknark:

storrt problem eller. orkade inte ens läsa vad du svara ioförsig xD men prova. om edt blir fel växer det väl ut. benen liksom

hahaha (: jag tror jag provar. vad har jag att förlora liksom?

enhimmelskdrog:

följ trenden

Jupp jupp


   
SvaraCitera

Sluta fjolla dig och ta bort håret.

Om jag gjorde en tråd om att jag funderar på att raka benen så skulle ingen komma med förslag som att bleka det, "tunna" ut det med en epilator eller att ansa. Kör på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shulululu1:

HAHAHHAHAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA SIST JAG VAXADE MIG SÅ FICK JAG TÅRAR AUTOMATISKT, SAMTIDIGT JAG SKRATTADE AV RÄDSLA. Men det är ju jag det.

Hahaha. Jag har faktiskt rätt så stor smärtgräns. Skönt är det! Skadar mig ganska ofta. [y]


   
SvaraCitera

Capture:

Men nej. Håret blir inte grövre av rakning. Fet myt.

Det ser mer, grövre och mörkare ut, jo. Det är ingen jäkla myt för att jag själv har upplevt det? :S Och anledningen är endast för att när man inte rakar på ett tag så slits stråna ut, och när man väl rakar så växer det ut nya, grova hårstrån som väntar på att slitas ut helt enkelt..


   
SvaraCitera