Aviseringar
Rensa alla

rakad?


så länge det inte är 80-tals bush så tror jag majoriteten inte har något emot det


   
SvaraCitera

Jag gillar rakat eller kort trimmat och håller det själv så också runt kuken. Men det är min smak. 


   
SvaraCitera

Gör det du trivs bäst med själv Glad


   
SvaraCitera
Yaren

Aventador:
Rakad är bäst, annars luktar det bara skit där nere oftast, inget illa menat mvh

Fel fel fel fel. Könshåret skyddar huden från fukt och förhindrar därmed dålig lukt

Är så jävla (ursäkta språket men blir så arg) trött på den här misogyna (ja det är kvinnofientligt) inställningen folk har till kvinnor jämnt och ständigt. Som om könshåret är något ofräscht och "fult". 
Klart man ska få föredra vad man vill men de som tycker det är "äckligt" eller får för sig att kommentera på en sån sak, jag föraktar er. 


   
SvaraCitera

Yaren:

Fel fel fel fel. Könshåret skyddar huden från fukt och förhindrar därmed dålig lukt

Är så jävla (ursäkta språket men blir så arg) trött på den här misogyna (ja det är kvinnofientligt) inställningen folk har till kvinnor jämnt och ständigt. Som om könshåret är något ofräscht och "fult". 
Klart man ska få föredra vad man vill men de som tycker det är "äckligt" eller får för sig att kommentera på en sån sak, jag föraktar er. 

Haha ja gud, fan ta den med prefeferenser. Blir så arg när när folk stirrar på mitt yviga salafistskägg som om det vore konstigt att ha hår växandes i ansiktet.


   
SvaraCitera
Yaren

Plejadisk Panda:

Haha ja gud, fan ta den med prefeferenser. Blir så arg när när folk stirrar på mitt yviga salafistskägg som om det vore konstigt att ha hår växandes i ansiktet.

Det där hade ingenting med det jag skrev att göra, så jag "prefefererar" att inte bemöta ditt svar.


   
SvaraCitera

Yaren:

Det där hade ingenting med det jag skrev att göra, så jag "prefefererar" att inte bemöta ditt svar.

Vad är skillnaden på skägg och könshår mer än var det växer? Varför är det okej att föredra rakat skägg, men inte rakat könshår?


   
SvaraCitera
Yaren

Plejadisk Panda:

Vad är skillnaden på skägg och könshår mer än var det växer? Varför är det okej att föredra rakat skägg, men inte rakat könshår?

Suck... läs mitt inlägg igen


   
SvaraCitera

Plejadisk Panda:

Vad är skillnaden på skägg och könshår mer än var det växer? Varför är det okej att föredra rakat skägg, men inte rakat könshår?

Till att börja m:

Yaren:
Klart man ska få föredra vad man vill men de som tycker det är "äckligt" eller får för sig att kommentera på en sån sak, jag föraktar er. 


   
SvaraCitera
Yaren

flygkärra:

Till att börja m:

Tack! 


   
SvaraCitera

Yaren:

Suck... läs mitt inlägg igen

flygkärra:

Till att börja m:

ah, sorry. 

F.ö. så har aventador rätt, hår är starkt bidragande till lukt.

The presence of pubic hair in the genital region contributes to body odor emanating from this area for several reasons. While eccrine glands discharge their watery secretions directly onto the skin surface, apocrine glands empty into hair follicles -- as do skin oil glands. The combination of apocrine sweat and skin oil, or sebum, sticks to pubic hairs. Bacteria that feed on these substances also adhere to pubic hairs. Thus, pubic hair provides a physical matrix that supports the processes that lead to body odor. The same holds true for armpit hair. People who shave their armpits generally exude less body odor. Similarly, people who trim or remove their pubic hair also usually have less body odor in their pubic area.

http://www.livestrong.com/article/130988-causes-body-odor-pubic-area/


   
SvaraCitera

Slutsats: män luktar äckligt även i ansiktet?

äemen ärligt nu. D handlar såklart väldigt mkt mer om allmän hygien och även kost än vad det handlar om frisyr. 


   
SvaraCitera
Haien

flygkärra:
Slutsats: män luktar äckligt även i ansiktet? 

Antog du just att alla män har ansiktshår, DIN JÄ...

Men nej, inte märkvärt, förutsatt att män inte svettas som man gör på andra håriga ställen, plus att det lättare och snabbare torkar i ansiktet.


   
SvaraCitera

aa, lyckligtvis råder det brist på exokrina körtlar på hakan. Det är t.o.m. så att skägg är mer hygieniskt än att raka sig. 
https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2016/maj/hipsterskagg-battre-an-renrakade-hakor-i-varden/


   
SvaraCitera

Var 100% seriös och är jätteintresserad av en lång utläggning om detta mm tack på förhand 


   
SvaraCitera