Aviseringar
Rensa alla

Råkade radera internetikonen hjälp!


Ämnesstartare

Jag råkade radera internetikonen som ligger i Startmenyn. Jag kan klistra dit en ny fullt fungerande ikon men då om jag högerklickar på den ikonen kan jag inte välja "Internet egenskaper". Jag måste komma in i den mappen! Och så skulle det vara trevligt att ha det som det var innan. Snälla hjälp!


   
Citera

Det finns en knapp där du kommer åt inställningarna. Vilken webbrowser använder du? IE? Jamen då finns det en knapp som heter Verktyg, och klickar du på den så ser du... Internetalternativ! [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FuskKatten:

Det finns en knapp där du kommer åt inställningarna. Vilken webbrowser använder du? IE? Jamen då finns det en knapp som heter Verktyg, och klickar du på den så ser du... Internetalternativ!

Tackar! Nu ska jag bara fixa till ikonen jag klantade bort. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh, varför använder du IE?
Väldigt dumt.
http://www.getfirefox.com

Så får du en webbläsare som fungerar bättre, är säkrare och är mer kompatibel med webbstandarder.

...och seriöst, .bmp? Spara inte bilder i bmp. Om du nu ska använda paint, spara bilderna i png-formatet (går att välja när du sparar bilden - spara som... för att spara om), eller i jpeg om det är fotografier. BMP signalerar bara okunnighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

...och seriöst, .bmp? Spara inte bilder i bmp. Om du nu ska använda paint, spara bilderna i png-formatet (går att välja när du sparar bilden - spara som... för att spara om), eller i jpeg om det är fotografier. BMP signalerar bara okunnighet.

Just nu kör jag med mitt dåliga internet eftersom det fungerar asbra för mig. Jag har aldrig haft problem med själva internet förutom nu när jag raderade ikonen, men et har inte med internet i sig att göra.

Jag vet att man kan välja format när man sparar bilden.
Eftersom jag inte ska ha bilden till något livsviktigt skiter jag i om den så är sparad i kiss format.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jademyr:

det fungerar asbra för mig

Det kan fungera betydligt bättre, att använda internet explorer tyder bara på dumhet 🙂 Seså, in med firefox och sluta förstör för dig själv.

Har du någonsin haft ett virus? Fått ditt msn-konto kapat?

Jademyr:

Jag vet att man kan välja format när man sparar bilden.
Eftersom jag inte ska ha bilden till något livsviktigt skiter jag i om den så är sparad i kiss format.

Så, du slår ner människor på gatan också, eftersom du inte tycker att de är viktiga för dig?

Du förlorar meningslös tid när du ska ladda upp bilderna om du sparar dem i ett bitmapformat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Har du någonsin haft ett virus? Fått ditt msn-konto kapat?

Ärligt, nej det har aldrig hänt.

k1337oris:

Så, du slår ner människor på gatan också, eftersom du inte tycker att de är viktiga för dig?

Nej det gör jag inte, annat folk sköter det så bra.

k1337oris:

Du förlorar meningslös tid när du ska ladda upp bilderna om du sparar dem i ett bitmapformat.

Är din dator så lågsam att du måste spara dina filer i rätt format för att spara tid och el? Nej men då så. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jademyr:

Är din dator så lågsam att du måste spara dina filer i rätt format för att spara tid och el? Nej men då så. [bigcheers]

... Vad pratar du om? Det som tar tid är att ladda upp filerna, som utan vidare kan ligga på >5 MB om du sparar dem i bmp-format. En majoritet i Sverige har en uppladdningshastighet på under 2 megabit.


   
SvaraCitera

Jademyr:

internetikonen

Högerklicka på startmenyn/aktivitetsfältet och tryck egenskaper. välj tabben Startmeny, tryck på Anpassa bredvid "startmeny" och kryssa i Internetlänk under "Visa på start-menyn". Kan vara lite andra namn eftersom jag har engelskt vista och du troligtvis har svenskt XP, men det ska vara där nånstans.


   
SvaraCitera

k1337oris:

... Vad pratar du om? Det som tar tid är att ladda upp filerna, som utan vidare kan ligga på >5 MB om du sparar dem i bmp-format. En majoritet i Sverige har en uppladdningshastighet på under 2 megabit.

man skulle kunna hävda att uppladdandet av bitmappsbilder främjar sveriges internethastigheter [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

Högerklicka på startmenyn/aktivitetsfältet och tryck egenskaper. välj tabben Startmeny, tryck på Anpassa bredvid "startmeny" och kryssa i Internetlänk under "Visa på start-menyn".

Tusen tack!

Nu kan tråden låsas & skrotas!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera