Aviseringar
Rensa alla

Rakapparat


Ämnesstartare

Funderar på att önska mig en sån till jul då jag börjar bli riktigt trött på att raka mig med hyvel.

Tar kanske 3 min, men gör man det på morgonen när man mer än allt vill gå tillbaka till sängen så känns det som att det tar 20 min. Så jag vill ha en rakapparat som man kan bli klar med på under 30sekunder!

Men frågan.. Blir det lika lent som med en hyvel? Med en bra apparat alltså.

Tack för mig! [wink]


   
Citera
Ämnesstartare

Äh palla babyface, lite stubb e nice [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

stubb e nice

håller absolut med [smile]


   
SvaraCitera

rakapparat tar ju nästan längre tid än rakhyvel... i alla fall om man låtit bli att raka sig på ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

någon har blivit man...på riktigt [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahahaha, din mamma.

[love]


   
SvaraCitera

Kablash__:

Men frågan.. Blir det lika lent som med en hyvel? Med en bra apparat alltså.

Riskerna är inte lika stora att man skär sig. Men de blir nog inte så mycket bättre med tiden, men de är lättare att göra rent med apparat om man har en behållare som fångar upp Håret. Istället för att de ska bli hår i hela handfatet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Äh palla babyface, lite stubb e nice [y]

Arora:

håller absolut med [smile]

Gillar lent! 🙁

Rivethead:

rakapparat tar ju nästan längre tid än rakhyvel... i alla fall om man låtit bli att raka sig på ett tag.

Göre? Varför, borde ju gå mycket snabbare, då man inte behöver ta på sånt där mojs ;O

smörgåsbord:

någon har blivit man...på riktigt [bigsmile]

Har jag alltid varit! [blush]

mopsen:

Hahahaha, din mamma.

Käften, du är bara avis för du inte har skägg.

Limneson:

Riskerna är inte lika stora att man skär sig. Men de blir nog inte så mycket bättre med tiden, men de är lättare att göra rent med apparat om man har en behållare som fångar upp Håret. Istället för att de ska bli hår i hela handfatet.

Ahh, men jag fattar inte varför tiden är den samma, borde det inte gå mycket snabbare? :O Då man inte behöver kleta in mojs och grejjer i ansiktet? :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Käften, du är bara avis för du inte har skägg.

Ey, behöver inte skägg för att vara coooool. Som hokpod.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Har jag alltid varit! [blush]

ney [sad]


   
SvaraCitera

Kablash__:

Göre? Varför, borde ju gå mycket snabbare, då man inte behöver ta på sånt där mojs

med hyvel räcker det att du drar en gång, så är det så gott som hårfritt. med rakapparat måste man köra fram och tillbaka på samma ställe flera gånger innan allt hår har släppt.
beror så klart på vad för apparat du har.

fördelen är ju också att med en rakapparat kan du köra någon minut varje dag, så hinner det inte växa ut så mycket till nästa dag, o då tar det aldrig så lång tid. rakhyveln drar man inte lika gärna fram o kletar raklödder i ansiktet gör man helst inte varje morgon.


   
SvaraCitera

Kablash__:

Då man inte behöver kleta in mojs och grejjer i ansiktet? :O

hahahhahahah, mojs[cheers]

Kablash__:

Ahh, men jag fattar inte varför tiden är den samma, borde det inte gå mycket snabbare? :O Då man inte behöver kleta in mojs och grejjer i ansiktet? :O

Man behöver ju inte kleta in, räcker med vatten om man har bråttom.
Men de är nog sant att du tjänar några sekunder på de, fast rakhyveln sägs ta bättre, men de handlar nog mest om vad man föredrar. Apparaten ger en comfort och enkelhet inte rakhyveln har.
Bäst är ju testa hyvel och apparat och se vad du personligen gillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Ey, behöver inte skägg för att vara coooool. Som hokpod.

Sant, du har gangstah-ärr i panna.

smörgåsbord:

ney [sad]

JOHO! O_o

Rivethead:

fördelen är ju också att med en rakapparat kan du köra någon minut varje dag, så hinner det inte växa ut så mycket till nästa dag, o då tar det aldrig så lång tid. rakhyveln drar man inte lika gärna fram o kletar raklödder i ansiktet gör man helst inte varje morgon.

Jo, man orkar ju inte hålla på med allt sånt. Och med apparat behöver man ju inte rakgel/skum. ^^

Limneson:

Man behöver ju inte kleta in, räcker med vatten om man har bråttom.

Blir så kliigt för mig då, även fast jag tar aftershave ;(

Och att testa en maskin för typ 3000 och sen inte vilja ha den verkar lite onödigt. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

JOHO! O_o

trore ej [no-no]


   
SvaraCitera

Kablash__:

Och att testa en maskin för typ 3000 och sen inte vilja ha den verkar lite onödigt. 🙁

De är också en grej med rakhyvel att dom är billiga.
Men köp kvalitets grejer, på apparaten. Hade en förut där de lossnade biter från metalfiltret så huden fastnade i apparaten, inte så skönt.

Apparaten är inte heller helt smärtfri, ibland känns de som att rycka hår, de känns ovanför munnen kan ja säga[party]


   
SvaraCitera