Aviseringar
Rensa alla

Rakning


Ämnesstartare

Jag rakade kuken för första gången igår. Nu har man stubb och kliar och rivs ganska mycket där nere. Kommer kroppen att vänja med stubbet och allt och inte reagera om man fortsätter att raka sig?


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja, detta vet jag med säkerhet. Oroa dig inte [smile]


   
SvaraCitera

Det beror på din hy, detta vet jag med säkerhet. Men oroa dig inte, antagligen vänjer du dig. [smile]


   
SvaraCitera

Ismannen12:

Kommer kroppen att vänja med stubbet och allt och inte reagera om man fortsätter att raka sig?

Nej.. Inte vad jag fet.. Eller jae tjej men det är väl typ lika[rolleyes][cute]


   
SvaraCitera

Haha oväntad, din jäkel [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så stubbet kommer inte stickas lika mycket i framtiden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ismannen12:

Så stubbet kommer inte stickas lika mycket i framtiden?

Nej. Det tar en vecka och ett par rakninger. När det kliar kan du faktiskt raka dig igen, och ta bort stubben, så kliar det mindre :p. Varannan dag brukar behövas om man skall vara len och fri hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Problemet är att jag inte kan få bort det mili milimeterlånga håret ovanför kuk*n. Det sticks som fan när man drar bort och nu har man stora sår där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ismannen12:

kan få bort det mili milimeterlånga håret

Då tar du en pincett [cute]


   
SvaraCitera

Kommer nog inte sluta klia förns det har växt ut lite igen.


   
SvaraCitera
ziiesh

Kliar bara tills huden vant sig. Kan som sagt ta en vecka och ett par rakningar. Det kan bli mildare med mjukgörande krämer, funkar för vissa. Annars är det bara att vänta 🙂
Och när huden väl vant sig och det kliar mkt mindre så kliar det fortfarande när man har stubb, men det går över när det växer mer eller när man rakar igen.

Ismannen12:

Det sticks som fan när man drar bort och nu har man stora sår där.

använder du lödder då? Gör det annars.

Men får jag bestämma så skulle alla dissa rakhyvel och vaxa istället, förutom kostnaderna ser jag inga nackdelar med det, för smärtan är överkomlig och går över och minskar för varje vaxning om man inte rakat mellan ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns ju annars produkter att köpa på bland annat apoteket som lindrar besvär i samband med intimrakning.. Kolla deras hemsida på internet.


   
SvaraCitera

visa aldrig kuken för någon, behöver du inte tänka på att raka dej[smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera