Aviseringar
Rensa alla

rakning


Ämnesstartare

hej, jag börjar alltid blöda när jag rakar mig downstairs, jag använder nya hyvlar, skum och creme efter. börjar bara blöda när jag drar mothårs. Har små röda prickar där också, fattar inte vad jag gör fel?!
Tips??[confused]


   
Citera
Ämnesetiketter

ifall det väl blivit prickar måste man vänta tills de försvunnit och börja om från början börja om på nytt, annars river man upp det irriterade och eländet fortsätter...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men om jag väntar tills dom försvunnit och sen rakar så kommer dom ju tillbaka [tard]


   
SvaraCitera

Dra inte mothårs då [no-no]

De där prickarna är vanliga, ända tipset jag kan ge dig där är att raka dig lätt typ 1-2 gånger i veckan så slipper du nog dem.

Själv rakar jag mig typ 1 gång månad, och de senaste gångerna har jag inte fått några prickar alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns de inga medel för att få bort sånna prickar?


   
SvaraCitera

jojjs:

finns de inga medel för att få bort sånna prickar?

rfsu har någon intimvårdsserie, gå till apoteket och kika runt


   
SvaraCitera

Raka inte mothårs, använd inte engångshyvlar och köp sådant grejs från apoteket som man använder efter rakning.


   
SvaraCitera

jojjs:

fattar inte vad jag gör fel?!

du rakar dig.


   
SvaraCitera

Sådär blev det för mig med i början.. Du lär dig sen! [wink]


   
SvaraCitera

Rakar mig typ 1/halvår där nere. Då rakar jag allt, och det blir oftast ganska irriterat i ett par dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojjs:

hej, jag börjar alltid blöda när jag rakar mig downstairs, jag använder nya hyvlar, skum och creme efter. börjar bara blöda när jag drar mothårs. Har små röda prickar där också, fattar inte vad jag gör fel?!
Tips??

Hårsäckarna bli inflammerade när du rakar mothårs. Men vafan, rakar man medhårs blir det ju inte bra. Och det växer ju ut asfort, så man vill ju kunna raka ofta.
Rfsu:s grejer funkar inte heller...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kör medhårs i stort sett all over. Bollarna torrhudsrakar jag innan lite halvgrundligt, och sedan med rakskum samtidigt som resten. Sen kör jag det i stort sett var/varannan dag (varje gång jag duschar, i regel), på så vis vänjer sig huden vid det, och då blir den inte heller irriterad. Min region blir bara irriterad om jag låter bli att raka på några dagar, när det växer tillbaka. Annars är det all's well [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

prova hårborttagningcreme och drar mothårs med svampen så du får bort nästan allt hår, sen rakar du med en småslö rakhyvel där det är lite stubb kvar, inga röda prickar, utan len o fin som en bebisröv


   
SvaraCitera

pröva raka dig på övervåningen då[smile]


   
SvaraCitera

använd bikini line


   
SvaraCitera