Aviseringar
Rensa alla

Rakningstips!


Ämnesstartare

Jag är en kille på 15 år som snart har rakat mig där nere sedan dag ett då det började växa. Men dom här röda jävla prickarna försvinner aldrig! Har ju hört från kompisar att dom inte har samma proplem längre.. Någon clever som har nåt att säga om det här?

/Gabriel 🙂


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och där ville du vara rolig? grattis du lyckades nästan


   
SvaraCitera

Ta lite rakvatten efteråt (eller liknande), svider som fan. Men man slipper den röda prickarna. Annars finns det nu för tiden speciella intimvårdsprodukter att köpa på apoteket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thanx bro


   
SvaraCitera

Finns intimvårdsprodukter på din lokala sexshop/apotek som motverkar de röda prickarna. Dock om du håller det trimmat, så kommer de försvinna efter någon vecka av trimmande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så du menar alltså att jag skall raka varje dag för att med andra ord raka sönder dom?


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Finns intimvårdsprodukter på din lokala sexshop/apotek som motverkar de röda prickarna


   
SvaraCitera

sexyboy:

Så du menar alltså att jag skall raka varje dag för att med andra ord raka sönder dom?

Va? Nej? Du rakar dig varje dag för att inte håret ska växa ut. På samma sätt vänjer du huden av att vara naken och därför försvinner prickarna. Prickarna är endast ett tecken på att huden är irriterad.


   
SvaraCitera

Finns ingen poäng med att raka sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Va? Nej? Du rakar dig varje dag för att inte håret ska växa ut. På samma sätt vänjer du huden av att vara naken och därför försvinner prickarna. Prickarna är endast ett tecken på att huden är irriterad.

Hm, har också undrat över om alla prickar försvinner om man börjar raka sig oftare så som varje/varannan dag? Slutar huden att bli irriterad helt efter ett tag? Vet att när jag har testat att raka ett par dagar senare så gör det så jäkla ont att jag inte orkar.


   
SvaraCitera

Pegamixel:

Vet att när jag har testat att raka ett par dagar senare så gör det så jäkla ont att jag inte orkar.

Rakar du utan raklödder och mothårs då eller?

Pegamixel:

har också undrat över om alla prickar försvinner om man börjar raka sig oftare så som varje/varannan dag? Slutar huden att bli irriterad helt efter ett tag?

Det är självklart individuellt, men för mig räckte det med två-tre dagars daglig ansning för att de skulle försvinna.


   
SvaraCitera

Pegamixel:

Hm, har också undrat över om alla prickar försvinner om man börjar raka sig oftare så som varje/varannan dag? Slutar huden att bli irriterad helt efter ett tag? Vet att när jag har testat att raka ett par dagar senare så gör det så jäkla ont att jag inte orkar.

Jag hade alltid röda pricker innan. Men nu förtiden behöver jag inte ens raklödder, och jag rakar allt, mot hårets riktning elr hur man säger. Huden vänjer sig med tiden. Min gjorde iaf. Tills dess kan man alltid använda produkter mot röda prickar och intimrakgel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Rakar du utan raklödder och mothårs då eller?

Rakar med RFSUs rakgel, vettesjutton om den hjälper något dock.
Mothårs, ja.

Complicated:

Jag hade alltid röda pricker innan. Men nu förtiden behöver jag inte ens raklödder, och jag rakar allt, mot hårets riktning elr hur man säger. Huden vänjer sig med tiden. Min gjorde iaf. Tills dess kan man alltid använda produkter mot röda prickar och intimrakgel.

Tackar för svaret[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Finns ingen poäng med att raka sig

Gå in i en liten folkfylld lokal och tänd eld på skägget/annat. Luktar mys.


   
SvaraCitera