Aviseringar
Rensa alla

rapport med frågeställningar


Ämnesstartare

hej! vi ska göra en rapport i skolan eller ett mindre gymnasiearbete och jag vet inte vad jag ska skriva om! det ska handla om något samhällsproblem och jag måste göra någon form av undersökning på problemet som enkät eller observation. har funderat lite på hur sociala medier påverkar ungdomar men det är alldeles för stort ämne, måste specificera det till något mindre. har ni några förslag på vad jag kan skriva om som är lätt att hitta fakta om och som jag kan göra en undersökning på? tar emot alla förslag!! 😀


   
Citera

tja, påverkar ungdomar på vilket sätt? psykologiskt? beteendemässigt? påverkas deras värderingar och ideal? påverkas de fysiskt av att sitta framför skärmar för länge och sent?


   
SvaraCitera

Skrev precis en uppsats om det faktiskt. Frågeställningen var hur sociala medier påverkar ungdomars självkänsla. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drogo:
Skrev precis en uppsats om det faktiskt. Frågeställningen var hur sociala medier påverkar ungdomars självkänsla. 

Åh vad kul! Hur gick det? Var det lätt att hitta fakta? Va använde du för källor? 🙂


   
SvaraCitera

Jag tycker det gick bra överlag, problemet är att samtliga studier som jag kunde hitta har endast gjorts på hur Facebook påverkar ens självkänsla. Det finns inte alls lika mycket info om hur t. ex Instagram påverkar. Det var rätt jobbigt att hitta materialet men jag använde då bara primärkällor. Tycker du kan kolla den här länken för inspiration:  http://pediatrics.aappublications.org/content/127/4/800.full.pdf+html

Lycka till med ditt skrivande 🙂


   
SvaraCitera
grisen

Jag skriver om kannibalism ^^
läraren gillade dock inte mott val av ämne.
andra skriver om ätstörningar, bröst ideal, depression, unga mammor, rasism mot asiater osv osv


   
SvaraCitera