Aviseringar
Rensa alla

Rapportering av hatbrott


Ämnesstartare

I denna tråd refererar vi till artiklar, personlig erfarenhet o.s.v. vad gäller hatbrott.
Det gäller alla typer av hatbrott mot alla typer av människor.

Jag börjar.
Tre unga muslimska studenter ihjälskjutna i USA


   
Citera
Ämnesstartare

Jag avskyr den vardagliga rasismen och främlingsfientligheten som förekommer i Sverige. Men vill inte ta bort deras rättigheter att tycka så till skillnad från fascisterna på Aftonbladet. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Männen som våldtog kvinnan på färjan Amorella.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: Männen som våldtog kvinnan på färjan Amorella.

Länk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Länk?

https://www.google.se/search?sourceid=chrome-psyapi2&ion=1&espv=2&ie=UTF-8&q=v%C3%A5ldt%C3%A4kt%20amorella&oq=v%C3%A5ldt%C3%A4kt%20amorella&aqs=chrome..69i57.3804j1j7

obs jag använder den liberala tolkningen av hatbrott, dvs närhelst objekten i fråga har olika etnicitet så är det hatbrott. Om du mördar en av samma färg som du för att du innerligt hatar honom, är det inte hatbrott. Dvs, lagen är bullshit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brott som fucking brott, ett slag gör inte ondare för att huden på handen har en annan färg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Brott som fucking brott, ett slag gör inte ondare för att huden på handen har en annan färg.

om någon slår någon ENDAST för att den är bög, en viss hudfärg osv, är det lika illa som om någon slår tillbaka för att hämnas, eller av liknande orsak tycker du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: obs jag använder den liberala tolkningen av hatbrott, dvs närhelst objekten i fråga har olika etnicitet så är det hatbrott. Om du mördar en av samma färg som du för att du innerligt hatar honom, är det inte hatbrott. Dvs, lagen är bullshit

Trådens syfte är att lyfta fram brott som enbart eller mest beror på att offret tillhör en viss grupp, alltså inget eller enbart lite personligt inblandat. Din tolkning passar inte i denna tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta upp uppdrag granskninggrejset då.. fast det kanske var det du gjorde


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmf-lagen är ju rätt luddig pga dessa grejer täcks ju redan in av andra lagar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Terrorattacker i Köpenhamn. Länk: Expressen


   
SvaraCitera