Aviseringar
Rensa alla

Rasat i vikt :O


Ämnesstartare

Anura:

Runt 50 kg. ibland 51

asså :S man pendlar ett par kilo under dagen pga hur mycket vätska man har druckit etc, det betyder inte att du går upp och ner i vikt[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

om det är något du behöver göra så är det att gå upp i vikt, ät annat än bara mackor för tusan 😛

jag går ju upp rätt så sent, finner ingen mening i att käka riktig lunch då jag äter så sent och är bara hemma =P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inget ovanligt att väga 1 kg mer på kvällen jämfört med morgonen [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

jag går ju upp rätt så sent, finner ingen mening i att käka riktig lunch då jag äter så sent och är bara hemma =P

riktig middag kan du för sjutton åtminstone äta om du inte gör[rolleyes]
lunch vore bra det men vill du ha en låg vikt så be my guest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter ganska bra, men tänk på att äta mer lagad mat eller sallad istället för så mycket mackor till lunch. Vitt bröd gör oftast att man går upp i vikt, men det är inte heller särskilt mättade så välj gärna grovt bröd med mycket fibrer istället. Vad har du för pålägg? Om du bara äter ost så tänk på att välja något mer fettrikt pålägg. Hur ser din middag ut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victory1993:

Vitt bröd gör oftast att man går upp i vikt, men det är inte heller särskilt mättade så välj gärna grovt bröd med mycket fibrer istället. Vad har du för pålägg? Om du bara äter ost så tänk på att välja något mer fettrikt pålägg. Hur ser din middag ut?

Alltså. Hur tänker du då? Varför skulle vitt bröd oftast göra att man går upp i vikt? Och om du tror det, varför avråder du från det för någon som upplever problem med viktnedgång? Och ost är ett fettrikt pålägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

riktig middag kan du för sjutton åtminstone äta om du inte gör

det käkar jag :).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Alltså. Hur tänker du då? Varför skulle vitt bröd oftast göra att man går upp i vikt? Och om du tror det, varför avråder du från det för någon som upplever problem med viktnedgång? Och ost är ett fettrikt pålägg.

Vitt bröd är ungefär som godis, det är inte nyttigt. Vitt bröd innehåller oftast mycket socker och kalorier och det håller en därför inte mätt särskilt länge. Det är självklart okej att äta det ibland, men det handlar om att äta nyttigt, inte bara att gå upp i vikt så därför skulle jag rekommendera att äta mera grovt bröd istället. Ja ost är ett bra pålägg, men det är bra att variera sig genom att äta något annnat ibland också eller varför inte testa ost och majonnäs på smörgåsen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur borde jag äta då ifall jag vaknar sent osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trollar du? [tard]

Ät ordentlig mat.

Det är inte konstigt att du väger mindre på morgonen eftersom du inte ätit något på hela natten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Det är inte konstigt att du väger mindre på morgonen eftersom du inte ätit något på hela natten.

hela natten? Jag äter middag, en bra middag =P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victory1993:

Vitt bröd är ungefär som godis, det är inte nyttigt. Vitt bröd innehåller oftast mycket socker och kalorier och det håller en därför inte mätt särskilt länge. Det är självklart okej att äta det ibland, men det handlar om att äta nyttigt, inte bara att gå upp i vikt så därför skulle jag rekommendera att äta mera grovt bröd istället.

Vitt bröd och grovt bröd brukar innehålla ungefär lika mycket kalorier, om något så tenderar grovt bröd att innehålla mer kalorier. Att det innehåller kalorier är anledningen till att det mättar överhuvudtaget. Det är också det absolut enda som gör någon skillnad för huruvida man går upp i vikt av att äta det eller inte, så att man ofta skulle gå upp i vikt av just vitt bröd stämmer helt enkelt inte. Lever man enbart på vitt bröd så är det inte särskilt nyttigt, men det är inget man löser genom att byta ut det mot grovt bröd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

hela natten? Jag äter middag, en bra middag =P

på natten? :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

hela natten? Jag äter middag, en bra middag =P

De flesta pendlar något kilo upp och ner varje dag.
Det är inget konstigt.
Sluta trolla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Vitt bröd och grovt bröd brukar innehålla ungefär lika mycket kalorier, om något så tenderar grovt bröd att innehålla mer kalorier

Men vanligt vete är inte lika nyttigt som t.ex. bröd bakat av råg. Det säger ju sig självt. Vitt bröd är tomma kalorier och det innehåller inte bra fett.


   
SvaraCitera