Aviseringar
Rensa alla

Rasblandning


Ämnesstartare

Varför är det så mycket mer vanligt och accepterat i storstäder som GBG än i småstäder?:S


   
Citera
Ämnesstartare

För det är smutsigt och skamset. Alla vet ju att storstäder är fulla av moraliskt förfall [y]


   
SvaraCitera
Exner

Tråden flyttad från Forum PLUS/Relationer, Samlevnad och Kompisar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl alltid lite mer inskränkt i småstäder, det är fördomen om dem iaf.
Sen finns det inga "raser" när det kommer till människor.


   
SvaraCitera
Paseo

Förklara för mig vad som menas med "rasblandning" och varför det skulle vara fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan vara för att man lever tillsammans i högre grad och diskussioner om tolerans är påträffbara. de nya idealen når aldrig riktigt den konservativa landsbygden som äter söndagsstek varje söndag, därav namnet "söndagsstek". på en måndag vore otänkbart... men vad gör man om det blir rester?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är väl alltid lite mer inskränkt i småstäder, det är fördomen om dem iaf.

I vilka städer då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Förklara för mig vad som menas med "rasblandning" och varför det skulle vara fel

Folk med annan hudfärg tillsamans? Etnicitet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Förklara för mig vad som menas med "rasblandning" och varför det skulle vara fel

fattade du inte igår eller vad är det[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

I vilka städer då?

Småorter mer, i allmänhet.

Anura:

olk med annan hudfärg tillsamans? Etnicitet?

mm bra. men etnicitet är inte detsamma som ras.


   
SvaraCitera
Paseo

Anura:

Folk med annan hudfärg tillsamans? Etnicitet?

Ja, skulle vilja att någon förklarade för mig varför det skulle vara något fel med det. Jag har vart tsm med en brasse för att jag var kär, är det totalt förbjudet? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Småorter mer, i allmänhet.

Växjö, Kalmar? Karlstad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Ja, skulle vilja att någon förklarade för mig varför det skulle vara något fel med det. Jag har vart tsm med en brasse för att jag var kär, är det totalt förbjudet?

Du kanske har missat det men Anura tror att alla i Sverige är onda rasister som ser ner på framför allt svarta människor. Han tror alltså att andra tycker att det är fel med rasblandning.


   
SvaraCitera

Det kan nog vara för i storstäder bryr man sig genuint inte lika mycket, man kan inte hålla koll på alla människor på samma sätt som småstadsbor kan. Alla känner liksom inte alla i sthlm, malmö osv och storstäderna är ju mer segregerade och mångkulturella så där kanske man inte har lika många fördomar gentemot en småstad där det bor mest antalet svenskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Växjö, Kalmar? Karlstad?

Du får åka ned och kolla!


   
SvaraCitera