Aviseringar
Rensa alla

Rasförbud!


mynona

FruLiten:

Ja, tänker just att barn kan bli en ganska dålig kombo ihop med en aggressiv hund. 
En bekant till mig har en liten dum hund, om jag ska vara ärlig så hatar jag den (Åh jag vet att det inte är hundens fel - det är ju faktiskt min bekanta som skämt bort den extremt), och även om hunden är liten är jag skraj över att den ska hugga mig om jag råkar röra mig för fort eller något liknande. Jag är ju inte orolig över att den ska döda mig eller så, men tänker mig att ett hugg från en arg hund kan göra ont. 

Jag hatar även min bekants ilskna lilla småhund och brukar kalla den "hysterisk hund" i avfärdande ton så fort någon talar om den. Bortskämda primadonna som skäller på alla som inte dyrkar och avgudar den eftersom den har fått lära sig att alla människor som inte uppmärksammar den hatar den och tagit kelande som synonym till normalt bemötande från en människa och allt annat som ett hot. Jag känner inte större lust att kela med den än vad jag har lust att ha sex med en människa som bemött mig fientligt, och vår relation är som bäst iskall vapenvila. Dock är jag inte det minsta rädd för dens bett. Mina visuella bilder av ett slagsmål mellan oss visar inte bilden av hur jag får ett farligt infekterat bett, utan snarare bilden av hur jag tar tag om den och, efter åratal av förolämpande bemötande, tar ut min hämnd genom att sätta mig på den. Sådan är människojätten Mynonas hämndLedsenHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folkpartiet vill ha "Tjänste-körkort" alltså får bara dessa 13 hundraser endast innehas av polis eller andra tjänsteyrken där hund kan behövas.  Dock för att en polis ska få jobba som tex patrullhund så behöver den va över 43 cm hög och ha underull vilket tex amstaffen inte har. Den kommer kunna användas som vårdhund, that's it typ. Detta tycker jag är sjukt bara.

Att ha ett körkort för alla raser skulle va bra, för även en golden som hamnar hos fel eller rättare sagt en okunnig familj kan det gå helt knasigt för.

Att inneha en hund är inte ofarligt, därför innehar tex knarklangare dessa "farliga" hundar för att bussa dom på polisen ifall nått går snett. Sen är de andra lägen då man har dom till hundslagsmål. Vissa har dom som statusförstärkare som ni sa och vissa förstår inte jobbet i att ha en sån hund, vilket leder till att den blir understimulerad med mera och dom vet inte hur man ska jobba med hunden och kaos.

Jag känner dock att det bör vara en stricktare koll från uppfödare oxå, till vilka dom säljer sina valpar till. En liten söt valp vill alla ha men vill man ha den 30 kg tunga unghunden som ska ut på 2 timmars långa promenader varje dag..?

Kommer vi förbjuda dom "farliga" raserna kommer det alltid bli populärt med en annan ras sen kan listan göras hur lång som helst!


   
SvaraCitera

mynona: Ja, hundar som kan bli farliga

= Alla hundar.


   
SvaraCitera

smilinglikeanidiot: Att inneha en hund är inte ofarligt, därför innehar tex knarklangare dessa "farliga" hundar för att bussa dom på polisen ifall nått går snett.

Är du seriös med detta? Har du någonsin träffat en riktig langare eller utgår du bara ifrån vad du hört? Kan intyga (av egen erfarenhet) att så inte är fallet, vet pundare som tar jättebra hand om sina hundar och aldrig skulle bussa dem på polisen för då blir de skjutna direkt, utan de älskar sina hundar. Är också utbildad hundskötare/djurvårdare.


   
SvaraCitera
reben

e väl jättebra om d gör att färre hundar föds upp o så =)


   
SvaraCitera
mynona

Geigerzähler:

= Alla hundar.

Det kan läsas så om man vill. 


   
SvaraCitera

Det är rätt tråkigt att vi lever i ett samhälle där man ska försöka åtgärda det man ser som problem med diverse olika förbud - bland annat rasförbud, med tanke på att det är ägarna det är fel på, inte hundarna i sig.

Djurkörkort är en bra tanke, men jag är skeptisk till att det skulle funka i längden. Även folk utan det skulle skaffa djur, på samma sätt som folk som åläggs med djurförbud idag ändå skaffar sig och har djur.

Ja till djurkörkort, nej till rasförbud. Rasförbud låter bara sorgligt. Om man sedan inför rasförbud tror jag dessutom att man kommer hitta andra hundar att hetsa och göra aggressiva så jag tror inte på rasförbud det minsta.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Är du seriös med detta? Har du någonsin träffat en riktig langare eller utgår du bara ifrån vad du hört? Kan intyga (av egen erfarenhet) att så inte är fallet, vet pundare som tar jättebra hand om sina hundar och aldrig skulle bussa dem på polisen för då blir de skjutna direkt, utan de älskar sina hundar. Är också utbildad hundskötare/djurvårdare.

Jag ursäktar om det lät fel, jag menar självklart inte alla eller någon majoritet men i vissa fall, de var ett exempel bara 🙂


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Hejpådigsan:
Djurkörkort var ett jävligt bra förslag faktist ! Borde införas "barnkörkort" också. 

Fan det va ingen dum idee


   
SvaraCitera