Aviseringar
Rensa alla

Rasism


Lilla Trollungen:

Har ju sagt att jag inte är totalt emot nekrofili i just sammanhang där ingen skadas. Det är ju snarare rent generellt jag är emot det, inte totalt.

Och varför jag ser tycker det känns mer märkligt och olustigt, att vara helt emot homosexualitet, än att vara emot nekrofili:

För det första: därför att jag ju tycker att nekrofili verkar betydligt mer sjukligt, äckligt, vidrigt och oacceptabelt än homosexualitet. Jag ser helt enkelt nekrofili som en betydligt mer allvarlig sjuklig störning som bör botas, än homosexualitet. Att vara homosexuell ser jag helt enkelt som, att vara någorlunda avvikande, men absolut inget värre. Och jag ser det även som något som är helt okej att vara, kanske lite som en störning som inte gör en människa dålig på något sätt, och som något som man helt enkelt får leva med och försöka göra det bästa av - om man nu är homosexuell.

Jag ser ingenting vare sig vidrigt, äckligt eller grovt sjukligt med homosexualitet, och har därför svårt att förstå varför man ska vara emot det, och inte bara försöka acceptera det helt enkelt.

Detta är bara "jag tycker det känns mer sjukt än nekrofili". Varför då? Varför är det mer sjukt? Är det bara så du känner eller har du några argument du bygger din åsikt på?

Lilla Trollungen:
För det andra: tänker jag mig att homosexualitet är en större del av hur man är, en större del av hela en själv, eftersom att detta är själva ens sexuella läggning.

Är inte nekrofili det då?

Lilla Trollungen:

Sen tyckte jag det kändes lite märkligt, då jag har för mig att du påstod någonting i stil med att alla muslimer bör vara helt emot homosexualitet och att man inte kunde följa Islam på rätt sätt om man var för homosexualitet. Detta tyckte jag kändes lite svårt att tänka mig, att du liksom kan veta och avgöra det sådär. Jag menar du kan väl i alla fall inte veta, hur alla som har samma religion som du personligen tolkar sin religion, jag menar det finns säkert vissa människor som ser sig som sanna muslimer, men som ändå inte är totalt emot homosexualitet.

Men om det nu är så som du säger, att alla/de flesta muslimer är/bör vara totalt emot homosexualitet, då kan jag faktiskt inte hjälpa att jag tycker det känns än aning skrämmande. Eftersom att jag ser detta som att vara emot människor för att de råkar vara på ett visst sätt - utan att kunna rå för det, människor som i stort sett rent generellt är helt oskyldiga, och som i alla fall jag egentligen inte tycker att gör något större fel - även om de ger efter och handlar efter sina känslor.

Titta, det finns saker som gör dig murtad (apostate) i Islam. T.ex om du står på al-Qur'an, skämtar om Islam, alierar dig med kuffar mot muslimerna mm.
Om du, som muslm, inte är emot homosexualitet är du nu murtad. Du kan inte säga "jag tycker Allah hade lite fel i denna fråga" och fortfarande vara muslim. Helt omöjligt.

Därför kan jag inte säga att det finns någon muslim som tycker homosexualitet är okej, av den enkla anledningen att de blev murtadeen såfort de började tycka det. 
Sedan att det finns kuffar som KALLAR sig muslimer och är för homosexualitet, självklart, säger jag inte emot. 

Sedan, Islam fördömmer homosexuella handlingar, inte att du har kännslan. Du kan inte styra över dina kännslor.


   
SvaraCitera
Wiiiz

Qwerty789:

Rasism är terrorism, om inte värre, för det är oärligt och växer på ett smygande sätt, medan terrorism är ärligt och helt synligt. Så på riktigt är ju rasism värre. Bevis för mitt uttalande är förintelsen.

Att påstå att rasism är värre än terrorism är knäppt. Då förstår du inte innebörden av orden. Ena är åsikter ena är handlingar.


   
SvaraCitera

Wiiiz:

Att påstå att rasism är värre än terrorism är knäppt. Då förstår du inte innebörden av orden. Ena är åsikter ena är handlingar.

Vad är det som säger att rasister inte agerar utefter deras åsikter?


   
SvaraCitera
Bakric

Wiiiz:

Att påstå att rasism är värre än terrorism är knäppt. Då förstår du inte innebörden av orden. Ena är åsikter ena är handlingar.

Rasism i dess rätta bemärkelse är också uteslutande handlingar, men nuförtiden kallar man tyvärr det mesta för rasism varvid de beskyllda försöker värja sig med att det bara är en åsikt.

Mesar som lägger sig platt för Status Quo helt enkelt.


   
SvaraCitera

Inte Jung:
Hur orkar ni försöka debattera mot trollen?

De är inte nödvändigtsvis troll, såhär korkade människor existerar faktiskt, tro det eller ej. Standard-muslimer.


   
SvaraCitera

jessijess: De är inte nödvändigtsvis troll, såhär korkade människor existerar faktiskt, tro det eller ej. Standard-muslimer.

De uttrycker sig inte på rimligt vis för vad de utger sig för att vara och båda två dök upp ganska precis samtidigt.
Det de skriver känns väldigt mycket "Hej jag har googlat lite info om islam från någon wahabistsida och ska införliva alla dåliga stereotyper"


   
SvaraCitera

SD 2018. Det är nog nu!


   
SvaraCitera

Inte Jung: De uttrycker sig inte på rimligt vis för vad de utger sig för att vara och båda två dök upp ganska precis samtidigt.

Jag tycker de verkar uttrycka sig ungefär som de flesta muslimer jag pratat med gör. Försvarsargumenten är precis samma som jag redan sett upprepas massor med gånger av muslimer. Du verkar vara ovillig att tro att de skulle vara genuina muslimer som faktiskt tycker såhär eftersom du inte vill tro att sådana människor existerar, men om du pratar lite med muslimer och kollar vad de tycker så ser du att dessa åsikter är inte alls kontroversiella bland muslimer. De är snarare standard. Tror inte ett SD-troll som bara utgav sig för att vara muslim skulle t.ex. känna till massmorden vid Banu Qurayza, något som de flesta människor inte hört talas om.


   
SvaraCitera

43434343: Titta, det finns saker som gör dig murtad (apostate) i Islam. T.ex om du står på al-Qur'an, skämtar om Islam, alierar dig med kuffar mot muslimerna mm.
Om du, som muslm, inte är emot homosexualitet är du nu murtad. Du kan inte säga "jag tycker Allah hade lite fel i denna fråga" och fortfarande vara muslim. Helt omöjligt.

Tack för din ärlighet och att du visar alla exakt hur primitiv och fundamentalistisk du är i ditt tänkande. Åk hem till din öken tack.


   
SvaraCitera

jessijess: Du verkar vara ovillig att tro att de skulle vara genuina muslimer som faktiskt tycker såhär eftersom du inte vill tro att sådana människor existerar

Har inga problem med att tro att sådana existerar, men enligt min erfarenhet brukar de vara lite "hetsigare" och ta allt de tror på för givet istället för att beskriva det i detalj för omvärlden.
Att muslimer, likt alla judiska sekter, är djupt indoktrinerade i kassa åsikter är inget jag betvivlar det minsta.


   
SvaraCitera

Inte Jung:

De uttrycker sig inte på rimligt vis för vad de utger sig för att vara och båda två dök upp ganska precis samtidigt.
Det de skriver känns väldigt mycket "Hej jag har googlat lite info om islam från någon wahabistsida och ska införliva alla dåliga stereotyper"

Vi dök upp samtidigt för att det var em bra hemsida att ge dawah på. Några dagar efter att jag registrerade mig tipsade jag bintdawah om sidan då jag känner henne på andra plattformar. 


   
SvaraCitera

43434343:

Vi dök upp samtidigt för att det var em bra hemsida att ge dawah på. Några dagar efter att jag registrerade mig tipsade jag bintdawah om sidan då jag känner henne på andra plattformar. 

Bror var det inte samma dag dock lol? 


   
SvaraCitera

bintdawah:

Bror var det inte samma dag dock lol? 

Jo juste, subhana Allah


   
SvaraCitera

43434343:

Jo juste, subhana Allah

Hhhh khair


   
SvaraCitera

43434343: subhana Allah

bintdawah: Hhhh khair

Hab SoSlI’ Quch


   
SvaraCitera