Aviseringar
Rensa alla

Rasism


Ämnesstartare

Sverige har börjat bli rasistiskt. Har ingen lagt märke till det än? Jag tror att folk vet det men väljer att inte uttrycka det med full sanning utan väljer "fina ord" för att inte belysa för alla andra vad som pågår här när det är så uppenbart. 

Läste idag på svenska dagbladet om en man från Pakistan som hotas med utvisning för han tog för lite semester? WTF??


   
Citera

Ja, Sverige har blivit mer rasistiskt i samband med att invandringen ökat, vilket är synd, riktigt synd. Men jag försöker ändå se det från den ljusa sidan, Sverige är inte lika illa som en del andra europeiska länder där man vägrar att ta emot flyktingar eller där man förbjuder muslimska kvinnor att täcka sig. Men det finns mycket rasism även här och det gör mig ledsen att se. Det skulle tynga mig något enormt, men inte förvåna mig, om SD vinner valet nästa år. Säkert kommer då hatbrott mot personer med invandrar bakgrund, muslimer och judar att öka. 

Jag har inte läst artikeln du pratar om dock, det låter ju absurt lol


   
SvaraCitera
Edde03

Samtidigt som Sverige kanske blir mer rasistiskt så blir vardagen för svenskar allt jobbigare med invandrare som hotar och misshandlar folk. Det är också synd om invandrare som får vara med om samma sak av svenskar. 

 Jag är inte rasist och tycker inte illa om personer p.g.a religion, hudfärg osv. Jag tycker det är synd att personer som ser olika ut eller har andra åsikter än en själv ska behöva stå ut med personer som är dumma i huvudet! 


   
SvaraCitera

Jo absolut men det har det alltid varit mer eller mindre.
Kanske i och med flyktingar som söker asyl har det blivit mer acceptabelt vilket är sjukt.
Människan vill ALLTID ha någon att skylla på. Historien håller kanske på att upprepa sig?


   
SvaraCitera

Jojo blir kallad för negerboll då o då.. 🙂


   
SvaraCitera

Qwerty789:
Sverige har börjat bli rasistiskt. Har ingen lagt märke till det än? Jag tror att folk vet det men väljer att inte uttrycka det med full sanning utan väljer "fina ord" för att inte belysa för alla andra vad som pågår här när det är så uppenbart. 

Läste idag på svenska dagbladet om en man från Pakistan som hotas med utvisning för han tog för lite semester? WTF??

det finns många invandrare som sköter sig som blir utskickade och det är denna du märker?


   
SvaraCitera

bintdawah:
Ja, Sverige har blivit mer rasistiskt i samband med att invandringen ökat, vilket är synd, riktigt synd. Men jag försöker ändå se det från den ljusa sidan, Sverige är inte lika illa som en del andra europeiska länder där man vägrar att ta emot flyktingar eller där man förbjuder muslimska kvinnor att täcka sig. Men det finns mycket rasism även här och det gör mig ledsen att se. Det skulle tynga mig något enormt, men inte förvåna mig, om SD vinner valet nästa år. Säkert kommer då hatbrott mot personer med invandrar bakgrund, muslimer och judar att öka. 

Jag har inte läst artikeln du pratar om dock, det låter ju absurt lol

så du säger att om SD vinner då ökar hatbrottet om folk med invandrar bakgrund? och jag förstår länder som inte vill att soppåsar ska kunna gå runt för vi är i västvärlden om dom vill ha det kan dom gå tillbaka till Mellanöstern eller kan man gilla läget och inte ha på sig slöja


   
SvaraCitera

Personsomskabörjagymnasiet:

så du säger att om SD vinner då ökar hatbrottet om folk med invandrar bakgrund? och jag förstår länder som inte vill att soppåsar ska kunna gå runt för vi är i västvärlden om dom vill ha det kan dom gå tillbaka till Mellanöstern eller kan man gilla läget och inte ha på sig slöja

xD meh seriöst sopsäckar...FörvånadMycket gladSkadeglädje


   
SvaraCitera

Lilla Trollungen:

xD meh seriöst sopsäckar...FörvånadMycket gladSkadeglädje

vad ska man annars kalla dom? gående lakan?


   
SvaraCitera

Personsomskabörjagymnasiet:

vad ska man annars kalla dom? gående lakan?

Hahaha en gång när jag ritade tjejer med slöja (alltså inte heltäckande bara vanlig slöja typ) så var det faktiskt nån som frågade varför jag ritade människor med sopsäckar på huvudet...BlinkArg


   
SvaraCitera

Personsomskabörjagymnasiet:

vad ska man annars kalla dom? gående lakan?

vad sägs om att man kanske ska kalla det för en aning skrattretande att du och lilla trollungen stör sig på människor som bär slöja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Personsomskabörjagymnasiet:

det finns många invandrare som sköter sig som blir utskickade och det är denna du märker?

Du menar att vi bör ignorera uppenbar rasism så ni ska få fortsätta hata på folk som är oskyldiga? För det är det rasism är, hatar på folk som inte gjort nåt för ni har grupperat dem med en antal andra människor som är kriminella.

Ironiska är att ni alltid lätt glömmer bort när svenskar gör något allvarligt, men när någon med ett annat utseende än ni gör något så glömmer ni inte det. Kanske det är svenskarnas förmåga att ignorera när ni gör något fel som är det farliga. För det betyder att ni väljer att måla upp svenskar som änglar när detta uttalande inte stämmer överens med hur verkligheten ser ut. Du väljer att belysa någon grupp människor som negativa, (och ni ska minsann aldrig glömma bort deras handlingar som ni borstar bort era egna) - men när du dömer ut folks utseende så är det DU SOM har de negativa "glasögonen" på dig. (Om du förstår vad jag menar = att du valt att se dem ur ett negativt ljus när sanningen är att majoriteten av dessa människor är OTROLIGT BRA människor.

Man pratar inte så ofta om i nyheterna om hur många invandrare som gör bra, utan nyheterna väljer sjukt otroligt ofta att lägga mest vikt på det negativa om invandrare som de vet väcker uppmärksamhet och hat). Allt handlar om vad man belyser och vad man väljer att se och FÖRSTORA; och när ni väljer att tysta ner annat- vilket betyder att det inte stämmer överens med verkligheten.

Och kanske du retar oskyldiga människor bara för att du försöker känna dig bättre om dig själv? För du vet mycket väl att det inte är majoriteten av invandrare som är kriminella- det är ett rasistiskt uttal. Och om du har RIKTIG GILTIG statistik som säger att "av alla invandrare här i sverige så är 51 % av dem kriminella" - DÅ kan du snacka. För just nu säger du något som inte är sant och som är baserat på totala fördomar mot OSKYLDIGA människor som ser ut på ett annorlunda sätt som du uppenbarligen lärt dig hata.

Om du är sann mot dig själv och inte kallar dig för rasist: Skulle du ha förmågan att erkänna en kvinna med burka som otroligt snäll (för det finns otaligt många som ingen tydligen vill belysa) och inte klandra henne för sättet HON MED SIN EGNA FRIA VILJA VÄLJER ATT LEVA - SÅSOM du med din fria vilja väljer hur du vill leva. 


   
SvaraCitera

inte förvånad ett skit.. massinvandring funkar inge bra.. blir bara skit i et land av de, vilket massa andra länder visste om före så dom gav fan i o ta emot massor... KAOS! enbart KAOS, va ju en tjej som sökte nåt jobb men hon fick de inte för man var tvungen o kunna arabiska?? ska vi i Sverige lära oss språket som dom som kommer hit pratar? nej dun ja tänker inte lära mig nå jävla språk o anpassa mig till dom när jag är i mitt eget land.. makes no fkn sense alls.. SKÄRPNING SVERIGE!!!!


   
SvaraCitera
time
 time

handendärnissen: va ju en tjej som sökte nåt jobb men hon fick de inte för man var tvungen o kunna arabiska??

Innan du sprider något sånt här kan det ju vara bra att lägga till vad det var för jobb hon sökte. (En hänvisning till en tidningsartikel eller annan källa vore bra. Hittar ingenting om att det här ens ska ha skett.)

Det finns hur som helst mängder av jobb som har, och alltid har haft, språkkrav i Sverige - språk som kräver annat än svenska, alltså.


   
SvaraCitera

Det är ett enormt problem att mängder med människor med uråldriga värderingar, som begår sexuella övergrepp och inte har någon avsikt att anpassa sig till Sverige släpps in, medan vi saknar skydd för att de enskilda som gör rätt för sig ska få stanna. Men det beror ju inte på rasism? 


   
SvaraCitera