Aviseringar
Rensa alla

Rasism/xenofobi/fascism/nazism på Internet-tråden


Ämnesstartare

Jag har inte sett någon tråd om det här så jag tänkte att det kunde vara lite kul att ha en tråd där man laddar upp screenshots på foton, kommentarer m.m. som ni finner på Internet(Facebook, YouTube etc.) relaterat till någonting i den här trådens titel och så kan man skriva ens tankar om det.

Kom ihåg att ta bort alla namn som finns på bilderna ni laddar upp och det kan även vara bra att vid vissa tillfällen dölja folks ansikten.


   
Citera
Ämnesstartare

Längst bort vid bordet ser man Mehmet Kaplan. Närmre i bild, till höger, är Ilhan Senturk, Grå vargarnas ordförande och Barbaros Leylani, tidigare vice ordförande för Turkiska riksförbundet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hitler hade inte livvakter 2.png

Hitler hade livvakter:

https://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler%27s_bodyguard


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
Längst bort vid bordet ser man Mehmet Kaplan. Närmre i bild, till höger, är Ilhan Senturk, Grå vargarnas ordförande och Barbaros Leylani, tidigare vice ordförande för Turkiska riksförbundet.

Hur är denna bild rasistisk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonym321123:

Hur är denna bild rasistisk?

Det är ju Kaplan som sitter med kända fascister. Tänkte att det var en bra start med tanke på senaste tidens mediala drev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: Det är ju Kaplan som sitter med kända fascister. Tänkte att det var en bra start med tanke på senaste tidens mediala drev.

Jag kanske borde ha tydliggjort att tråden är skapad för att ladda upp bilder på påståenden, bilder med budskap och dumma jämförelser etc.

Bilden är inte rasistisk liksom den här bilden på Hitler inte är nazistisk:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Europa.dib

"European's are not created."

Så européer kan inte få barn med varandra? Jag vet att det inte är det de menar men det är fortfarande ett idiotiskt påstående.


   
SvaraCitera

Blir lite tråkigt och begränsande detta. Men är väl upp till mods att avgöra kanske. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Blir lite tråkigt och begränsande detta. Men är väl upp till mods att avgöra kanske. 

Vad vore mindre begränsande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Framförallt ganska kontraproduktivt. Ser inte riktigt anledningen att lyfta fram märkliga ståndpunkter från perifera ställen på internet utan större betydelse, för att sedan argumentera emot dem. 


   
SvaraCitera

anonym321123:

Vad vore mindre begränsande?

Att tillåta alla fascistiska bilder/artiklar/annat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: Framförallt ganska kontraproduktivt. Ser inte riktigt anledningen att lyfta fram märkliga ståndpunkter från perifera ställen på internet utan större betydelse, för att sedan argumentera emot dem.

Inget illa menat mot vissa trådstartare här, men finns det inte rätt många trådar som är betydligt mer meningslösa än den här på forumet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt: Att tillåta alla fascistiska bilder/artiklar/annat

Menar du att ha rasistiska,fascistiska etc. saker utanför Internet i den här tråden?


   
SvaraCitera

anonym321123:

Menar du att ha rasistiska,fascistiska etc. saker utanför Internet i den här tråden?

Att lägga upp i tråden. Inte bara någon skämtbild från någon fbsida där någon skrivit att hitler är bra och judar är dumma. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt: Att lägga upp i tråden. Inte bara någon skämtbild från någon fbsida där någon skrivit att hitler är bra och judar är dumma.

Bilderna jag laddat upp har påståenden och är inte "bara" skämt.

Alla har ju rätten att posta i tråden.


   
SvaraCitera