Aviseringar
Rensa alla

rasist? min åsikt


Ämnesstartare

Jag skulle inte kalla mig själv för rasist, men jag börjar inse att det Sverige håller på med inte är stabilt. Om vi fortsätter släppa in flyktingar i denna nivå kommer Sverige rasera. Jobben blir upptagna, bostäder blir upptagna, skolor överfyllda, osv.… Man vet även att utlänningar är mer våldsamma och tillför våld och stök i skolor. Jag vet att de som kommer hit inte. ändring måste ske. Några utländska män ser kvinnor som objekt och antalet siffror av våldtäkter ökar hela tiden.
Jag tycker att alla människor är exakt lika värda, men vi måste stå upp för Sverige och det svenska folket ska inte behöva lida.
Dela gärna med er era åsikter:)


   
Citera

”man vet att utländska är mer våldsamma” uhh buddie det är ju inte sant men du har fått helheten rätt. vi kan inte fortsätta ta in invandrare för att vara snälla det inte hållbar lösning


   
SvaraCitera

utländska? jag är utländsk du kan kalla de för tredje världen då det är fakta att dem brukar göra sånt och nej det är inte hållbart folk som vill jobba blir utvisade bara en tidsfråga innan jag får besked att jag måste lämna landet


   
SvaraCitera

Skåneärbäst:
utländska? jag är utländsk du kan kalla de för tredje världen då det är fakta att dem brukar göra sånt och nej det är inte hållbart folk som vill jobba blir utvisade bara en tidsfråga innan jag får besked att jag måste lämna landet

Om du är från usa som du säger så behöver du inte oroa dig.


   
SvaraCitera
major

deluxeclus: Jobben blir upptagna, bostäder blir upptagna, skolor överfyllda, osv.…

Sverige är rikare än någonsin. Man skulle kunna nyttja det.

deluxeclus: Några utländska män ser kvinnor som objekt

Några svenska också.


   
SvaraCitera

PWr:

Om du är från usa som du säger så behöver du inte oroa dig.

blir ju jobbigt att börja om allt så jag måste gå på high school efter det utbilda mig igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

major:
”man vet att utländska är mer våldsamma” uhh buddie det är ju inte sant men du har fått helheten rätt. vi kan inte fortsätta ta in invandrare för att vara snälla det inte hållbar lösning

fine, det finns väldigt många våldsamma svenskar, det jag syftar på är tillexempel i skolor. i  min skola är de flesta utlänningar högljudda, kriminella, våldsamma. det kan ju bero på olika saker. och jag vill även till lägga att det även finns lugna och väldigt ambitiösa utlänningar.


   
SvaraCitera

deluxeclus: Jag skulle inte kalla mig själv för rasist, men

Klassiska "inte rasist men..."

deluxeclus: Om vi fortsätter släppa in flyktingar i denna nivå kommer Sverige rasera

1. Vilken "nivå" syftar du på? Du är väl medveten om att saker ser liiiiiiiite annorlunda ut idag än flyktingkrisen 2015? 2. Främlingsfientiga har använt argument som "systemkollaps", "rasera" och liknande länge nu. Det är gammalt, det är uttjatat och det är fortfarande helt felaktigt.

deluxeclus: Man vet även att utlänningar är mer våldsamma

1. Bara att uttrycka sig på det sättet är i sig uppenbart rasistiskt. 2. Vadå "man vet"?

deluxeclus: Jag tycker att alla människor är exakt lika värda

Det tycker du uppenbarligen inte, för du skrev "man vet även att utlänningar är mer våldsamma".

deluxeclus: Jobben blir upptagna

Ånej, människor som kommer hit vill göra rätt för sig och jobba. ÅGU VA HEMSKTGråter DEY TUK AUR JUBS någon?

Hjärta


   
SvaraCitera

Nu börjar pajkastningen igen, som vi längtat Tumme upp


   
SvaraCitera

PWr:
Nu börjar pajkastningen igen, som vi längtat Tumme upp

Dont get your hopes up, tvivlar starkt på att den kommer hålla i sig särskilt länge... Intressant definition du har av "pajkastning" btwSkeptisk

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

Dont get your hopes up, tvivlar starkt på att den kommer hålla i sig särskilt länge... Intressant definition du har av "pajkastning" btwSkeptisk

Hjärta

Ja, skulle vilja definiera politiska diskussioner/argumentationer som pajkastning, i alla fall på detta forum. Det leder aldrig någonstans..


   
SvaraCitera

"Du har fel och jag har rätt så fuck you" ungefär så brukar det ju låta. 


   
SvaraCitera

PWr: Ja, skulle vilja definiera politiska diskussioner/argumentationer som pajkastning

Iofs sant, anser dock inte detta riktigt ligga i den kategorin när man säger något som att utlänningar är mer våldsamma. But thats just me...

PWr: Det leder aldrig någonstans..

Det leder till underhållning för dig och andra som finner sådant underhållande?Blink

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: Det leder till underhållning för dig och andra som finner sådant underhållande?

Ja det kanske du har rätt i Blink


   
SvaraCitera

PWr: Ja det kanske du har rätt i

Inser nu också att mitt inlägg var onödigt långt. Skulle egentligen bara hållt mig till de där med "man vet att utlänningar är våldsamma" och det om jobben. Oh well, shit happens när you're rastlös.

Hjärta


   
SvaraCitera