Aviseringar
Rensa alla

Rått-Tråden!


Ämnesstartare

Jag som råttälskare sen år tillbaka och snart även ägara tycker att det bör finnas en sånhär tråd! 😀
Nått ställe där man kan dela med sig av namnförslag, fråga och undra eller bara pratar råttor! 😀

Nån mer än jag måste det väl finnas?

Själv måste jag lära mig mera innan jag skaffar mig ett par egna - så länktips och boktips uppskattas mycket! (:

Prata på ;D


   
Citera

   
SvaraCitera

"en råtta svart (en råtta svart), en råtta gul (en råtta gul), en råtta svart och gul fy fan vad han är ful, fy fan va vi hatar aik fy fan va han är ful"


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

jag har haft råttor men det har utvecklat en alergi så kan inte ha råttor mer[cry]


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

En gång hade vi råttor hemma. Pappa fångade alla råttorna i en stor bur och sköt ihjäl dom med hagelgevär. Dom som inte dog direkt fick hundarna bita ihjäl.

Så, det var min historia. Hoppas den var spännande att läsa.


   
SvaraCitera

Gryphon:

Så, det var min historia

Brutalt.Enda jag kommer ihåg va när vi fick råttor i skafferiet och pappa jaga dom och försökte fånga dom i en pepparkaksburk.
Och när en råtta hade brutit sig in i min och min systers kaninbur för d finns mat och värme där. Min kanin fick en sambo,kanske ett knull,men fan va rädd jag blev när jag skulle dra in handen för att lyfta ut kaninen och en asstor råtta hoppade fram.[sad]


   
SvaraCitera

[mad][mad]vad heter råtta på latin? [cute][mad]


   
SvaraCitera

Tözen:

Brutalt.

Det var väl inte så farligt? Råttor är äckliga.

Tözen:

fan va rädd jag blev

Jag hade dött lite grann om en feteråtta hoppade fram när jag förväntade mig en ullig kanin.


   
SvaraCitera

Gryphon:

Jag hade dött lite grann om en feteråtta hoppade fram när jag förväntade mig en ullig kanin.

men nästan ingen skillnad,min kanin är så brutalt bitter och osocial,så skulle inte bli förvånad om den attackerade mig nån gång.Den hatar mig. [sad] Tror den kommer ihåg när jag va tvungen att jaga upp den ur buren när den va bebis och den typ fick men för livet av den stressen och hatar mig. [sad]

Gryphon:

Det var väl inte så farligt? Råttor är äckliga.

äckliga,men ändå lite sadistiskt[sad]


   
SvaraCitera

Tözen:

så brutalt bitter och osocial

Låter som vår katt. Lille Texas är så söt, så söt. Men så otroligt osocial.
Han kommer upp i sängen och sover med oss, men annars bara gnäller han efter fiskmat eller ligger i fönstret och glor.

Tözen:

äckliga,men ändå lite sadistiskt

Det kan väl knappast bli mer humant än så? 8 av 10 dog direkt, det var några stycken som fick lida i några sekunder. Fria råttor har inte sån tur att dom får dö såpass smärtfritt i naturen.


   
SvaraCitera

Gryphon:

Låter som vår katt. Lille Texas är så söt, så söt. Men så otroligt osocial.
Han kommer upp i sängen och sover med oss, men annars bara gnäller han efter fiskmat eller ligger i fönstret och glor.

låter som mig [sad]eller,inte söt,men ah,du fattar[sad]

Gryphon:

Det kan väl knappast bli mer humant än så? 8 av 10 dog direkt, det var några stycken som fick lida i några sekunder. Fria råttor har inte sån tur att dom får dö såpass smärtfritt i naturen.

ändå,jag hade inte velat dö så. =/


   
SvaraCitera

Tözen:

låter som mig

Du sover också mellan mig och min sambo och äter fiskmat? 🙂

Tözen:

ändå,jag hade inte velat dö så. =/

Hellre få skallen bortblåst utan att veta om det än att frysa/svälta ihjäl eller få bakbenen avbitna av någon skruttig räv eller nåt.


   
SvaraCitera

Gryphon:

Du sover också mellan mig och min sambo och äter fiskmat? 🙂

ah!du skulle bara veta![cute]

Gryphon:

få skallen bortblåst

blah,jag gillar inte att döda djur.[sad]


   
SvaraCitera