Aviseringar
Rensa alla

Rattfylla, vårdslöshet i trafik och smitning.


Ämnesstartare

Rattfylla, vårdslöshet i trafik och smitning. Någon som e lite påläst ang straffen för dessa? Jag kanske är på fel forum, men jag tänkte att jag skriver dethära för att jag inte kan nå flashback, samt att man får snabba svar här ;).

Jag har också nyligen blevit straffad för misshandel, som ledde till 2 års vilkorligt samt andra följder, och kan detta också påverka utgånen av bilolyckan.


   
Citera

lindgren4:

misshandel, som ledde till 2 års vilkorligt samt andra följder

Låter som om du kommer åka dit ganska ordentligt.
Du har ju nu gjort dig skyldig(?) till ett ganska grovt brott så då kommer de ju plussa på de två åren från misshandel typ.
Det där måste de ju ha förklarat för dig när du fick den villkorliga domen?


   
SvaraCitera

Myksa:

Det där måste de ju ha förklarat för dig när du fick den villkorliga domen?

Sånt ÄR dem la skyldiga till att förklara, till och med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Det där måste de ju ha förklarat för dig när du fick den villkorliga domen?

Njae, fick inget förklarat vad dom 2 års vilkorliga exakt innebar.. Jag fick domen i ett pappersark, då det endast stod vad jag fick för föjder och inte exakt vad 2 års vilkorligt innebar.


   
SvaraCitera

lindgren4:

Njae, fick inget förklarat vad dom 2 års vilkorliga exakt innebar.. Jag fick domen i ett pappersark, då det endast stod vad jag fick för föjder och inte exakt vad 2 års vilkorligt innebar.

Det menas med att om du inte sköter dig så åker du in i fängelse och får avtjäna de två åren där istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uranus:

Det menas med att om du inte sköter dig så åker du in i fängelse och får avtjäna de två åren där istället.

Jag okej, tack för förklarningen :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förklaringen*


   
SvaraCitera

lindgren4:

Rattfylla, vårdslöshet i trafik och smitning

Har en polare som blev fälld på just dessa punkter. I rätten sa dem att det var tur att han inte var myndig, då hade han fått sitta i ett halvår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JanJoergen:

Har en polare som blev fälld på just dessa punkter. I rätten sa dem att det var tur att han inte var myndig, då hade han fått sitta i ett halvår.

Tack för ännu ett givande svar..
Nu vet ja lite av vad som väntar i alla fall..
Då blir det att leta efter en öppen anstalt med bra möjligheter för att kunna studera.

Admin/M Ni får stänga tråden ifall ni vill.


   
SvaraCitera

lindgren4:

Då blir det att leta efter en öppen anstalt med bra möjligheter för att kunna studera.

[y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera