Aviseringar
Rensa alla

Råttor, farliga?


Ämnesstartare

kebu12:

Haha mena du det jag tror du mena

Vad tror du ja mena? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gwar:

Råttor, farliga?
Varför tycker folk att råttor eller möss är farliga? Folk brukar ju typ skrika när dom ser en mus/råtta. Förstår inte varför, jag tycker att möss är ganska söta

Därför att råttor sprider smitta o sjukdomar! Är inte det orsak nog? Råttor SKA UTROTAS!!! Fast jag vet självklart om att människan lär dö ut på jorden innan råttan dör ut o tar över vår planet. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Därför att råttor sprider smitta o sjukdomar! Är inte det orsak nog? Råttor SKA UTROTAS!!!

Men asså det gör allt annat också. Du pratar bara om råttor nu? Hur vet man att dom bär på sjukdomar liksom

TheSpookyMan:

Fast jag vet självklart om att människan lär dö ut på jorden innan råttan dör ut o tar över vår planet.

Ja dom lär ju se på när vi dödar varandra och sen är det fritt fram för dom.. Om det var så du mena 😛


   
SvaraCitera

De är elefanter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gratis husdjur. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gwar:

Men asså det gör allt annat också. Du pratar bara om råttor nu? Hur vet man att dom bär på sjukdomar liksom

Har du aldrig hört talas om att råttor sprider smitta o sjukdomar? De är själva mer eller mindre själva helt o hållet immuna men de kan sprida sjukdomarna vidare till människor o andra husdjur.

Gwar:

Ja dom lär ju se på när vi dödar varandra och sen är det fritt fram för dom.. Om det var så du mena 😛

Det var inte riktigt så jag menade. [smile] Råttan kan sprida ett dödligt virus eller sjukdom till människan, människan hinner inte få fram ett verksamt vaccin tillräckligt snabbt eller helt enkelt inte ett vaccin som biter på viruset eller sjukdomen. Människorna dör ut... men råttorna är 100% immuna o överlever därför människan.

Detta är inget jag själv flummat ihop utan något som forskarna har snackat om de sista 100 åren. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man skriker för att dom är läskiga och äckliga. skillnad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

man skriker för att dom är läskiga och äckliga. skillnad

Haha
[cute]


   
SvaraCitera

intränat beteende


   
SvaraCitera

De är äckliga och springer runt i hus och äter upp väggar, har äckliga svansar och stora tänder, bl.a. och därför har jag fördomar mot dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Haha

[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De är obehagliga och luktar äckligt och sen går de och dör i nåt hörn och luktar ännu värre.
Och de krafsar i mina väggar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De kan bita av en fot eller till och med båda om man inte kvickt hoppar upp på närmaste stol/bänk/wattevah!
Det är därför alla är såååå rädda när de ser en mus/råtta!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de förknippas nog med sjukdomar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gwar:

Vad tror du ja mena? 😀

det var ej snällt[mad]


   
SvaraCitera