Aviseringar
Rensa alla

RE: Vad hade SD gjort med idioten om dem hade fått makten.


Ämnesstartare

OF 5:

din åsikt

De flestas åsikt. Med möjligt undantag på blonderade fjortisar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

Det enda vi gör är att rädda deras liv genom att släppa in dem i vårat land, om det inte uppskattas så finns det ju inget som tvingar dem att stanna.
Är det verkligen fel att ställa det lilla kravet att man ska följa lagen och inte ta till med våld i form av upplopp om något inte passar?

Så jävla enkelt är det inte. Det är just det som är problemet. Folk ser det så jävla svart/vitt.

Det handlar inte om att vi är snälla och tar hand om invandrare. Vi utnyttjar snarare utsatta människor.

Ingen föds till att bli en hagalen lagbrytare, det är bara en produkt samhället kan skapa. Och det är väl klart som fan att det blir så när man placerar invandrare i segregerade områden där man dessutom får betala en "normal", eller till och med dyr, hyra för ett jäkla betongruckel. Samtidigt har de inte samma rättigheter som andra och de stämplas enligt en och samma mall. Klart som fan att de också stöps ur den sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

Ditt resonemang blir ganska så ägt av Sd, som har ett bättre.

Ägd av SD? Det är fan omöjligt, även teoretiskt!


   
SvaraCitera

Sara Hakimi:

Samtidigt har de inte samma rättigheter som andra och de stämplas enligt en och samma mall. Klart som fan att de också stöps ur den sen.

Jag vet hur det är sistah, jag är endast halvsvensk.. får aldrig jobb verkar det som[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

Jag vet hur det är sistah, jag är endast halvsvensk.. får aldrig jobb verkar det som[sad]

Precis. Och så förväntas invandrare och svenskar med invandrarbakgrund bidra till samhället. Hur i helvete då?


   
SvaraCitera

Sara Hakimi:

TACK FÖR MIG!

bra


   
SvaraCitera

Sara Hakimi:

Och så förväntas invandrare och svenskar med invandrarbakgrund bidra till samhället. Hur i helvete då?

[cry] Ska göra riot jag med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sara Hakimi:

2. Ja, det här förtjänar en egen tråd

Fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst


   
SvaraCitera