Aviseringar
Rensa alla

Rebeccas trosor är censurerade i Mercenaries 3D! Varför?!


oskar_det:

Det är klart att de gör som de vill, men frågan är varför. Varför anses ett par trosor som något mer stötande än blod eller fiendernas huvuden som sprängs i småbitar?

Ring skaparna och fråga om du tycker att det är hemskt.


   
SvaraCitera

Visst att blod och våld inte ska va censurerat men att böla över att man inte kan se troser? fyfan det finns väl endå porr om du ska dra dig i struten.

oskar_det:

Men skärp er nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Ring skaparna och fråga om du tycker att det är hemskt.

Du tycker det är en skitsak, men låt mig säga följande:

När No More Heroes blev censurerat i EU (allt blod byttes ut mot svarta pixlar) så blev Rising Star Games hemsida hackad av upprörda gamers. Så mycket betydde våldet.

När sex censureras är det ingen som bryr sig typ. Jag undrar vad det kan bero på. Varken sex eller våld tillför något spelvärde.


   
SvaraCitera

Saknat de här trådarna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blitzen:

Visst att blod och våld inte ska va censurerat men att böla över att man inte kan se troser? fyfan det finns väl endå porr om du ska dra dig i struten.

Din inställning är alltså att blod och våld är nödvändigt (på vilket sätt?) men att sex är helt onödigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då sex och konfliktlösning genom våld är två av grunderna för vår art precis som för andra så är det hela ett konstigt rsonemang


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Tror inte du förstår problemet är. Det är inte trosorna i sig som är problemet, utan det faktum att en utgivare avgör vad vuxna människor ska få se och inte se.

Eh. Du inser att utgivare av spel avgör vad vuxna människor får och inte får se i deras spel jämt, va? Gissar att du inte heller "får" se en samling blå, dansande björnar, detaljerade bilder av insidan av hennes näsborrar eller hela gt på hebreiska, men jag ser inget gnällande om det.


   
SvaraCitera

oskar_det:

Din inställning är alltså att blod och våld är nödvändigt (på vilket sätt?) men att sex är helt onödigt?

Snälla upplys mig, varför ska sex vara nödvändigt i ett spel? Är du seriös eller trollar du? Det är ett spel, det ska vara underhållande, därav våld och mycket blod vilket bidrar till säg ett action spel och ökar underhållningen eftersom spelet målar upp en bättre bild av det hela. Men om du vill se pixlar ha sex så förstår jag inte varför du köpt ett resident evil spel.


   
SvaraCitera

Det är bara för att det inte ska bli ett runkspel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]
Inte ens svårt att lista ut vilken användare som är tillbaka


   
SvaraCitera
Zsasz

oskar_det:

Hennes alternativa nurse dräkt har en väldigt kort kjol och ibland ser man in under... och där är det bara svart.

.. Hon kanske inte hade några trosor på sig och bara var väldigt hårig?..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Du inser att utgivare av spel avgör vad vuxna människor får och inte får se i deras spel jämt, va?

Ja.

mediakatt:

Gissar att du inte heller "får" se en samling blå, dansande björnar, detaljerade bilder av insidan av hennes näsborrar eller hela gt på hebreiska, men jag ser inget gnällande om det.

Därför att det inte är relevant i sammanhanget. Har man en kort kjol och faller omkull så ska trosorna synas, precis som att blodet ska spruta när man skjuter fienden.

Blitzen:

Snälla upplys mig, varför ska sex vara nödvändigt i ett spel?

Varför ska blod vara nödvändigt i ett spel?

Blitzen:

det ska vara underhållande, därav våld och mycket blod vilket bidrar till säg ett action spel och ökar underhållningen eftersom spelet målar upp en bättre bild av det hela.

På vilket sätt målar blod och våld upp en bättre bild av actionspel menar du?


   
SvaraCitera

oskar_det:

Varför ska blod vara nödvändigt i ett spel?

Har jag inte sagt att det ska vara, läs igenom ordentligt ditt fån.

oskar_det:

På vilket sätt målar blod och våld upp en bättre bild av actionspel menar du?

Du citerade precis min beskrivning. Men som sagt det skapar en mer livlig atmosfär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

är censur alltid av ondo

Klart att det inte är. Rätt nödvändigt att censurera grejer för barn tex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blitzen:

Har jag inte sagt att det ska vara, läs igenom ordentligt ditt fån.

Jag läste igenom ordentligt och uppfattade det på det sättet. Personangrepp är för övrigt onödiga och hör inte hemma här.

Blitzen:

Men som sagt det skapar en mer livlig atmosfär.

Det tycker jag ett par trosor gör också, det ser mer realistiskt ut än ett svart vakuum. På samma sätt som att blod ser bättre ut än tomhet när man skjuter av ett huvud.


   
SvaraCitera