Aviseringar
Rensa alla

Recept på engelska??


Daddy Cool:

Finns väl mängder med engelsmän i Sverige!

*räcker upp handen*


   
SvaraCitera

Leeilaa:

hahahah jag vet men det finns så goda saker man kan baka men alla är på engelska, jag e rätt trött på svenska recept [n]

Nu har du redan fått en hjälpande hand genom...

jason:

*räcker upp handen*

...och jag tror utan att ha supermycke erfarenhet av brittiska kokböcker att de är bra mycket enklare att förstå eftersom jag tror att britterna har infört bra mycket mer decimalsystem typ gram, hg, kg, dl, liter, cm, dm o meter osv än vad nordamerika har gjort som fortfarande håller på med quart, pint, ounce, pound, inch, foot o yard.

Men på pubarna håller ju britterna fortfarande kvar vid sin pint. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daddy Cool:

Men varför inte i så fall försöka bli "polare" med en amerikan som kan hjälpa dig med recepen. Det finns ju tusentals både från USA och Canada som bor i Sverige (som är födda i USA och Canada) och som har amerikansk engelska som modersmål som säkerligen skulle kunna hjälpa dig.

Daddy Cool:

Ett tips - Hash Browns är supergott.

Så sant faktiskt! Jo nu ska jag försöka hitta någon som kan hjälpa mig med recepten! [love] Tack för tipset kanske man kan laga nån gång!


   
SvaraCitera

Daddy Cool:

Ett tips - Hash Browns är supergott. [love]

"1 st tabasco (efter behag)" [love] Älskar den som lagar detta med en hel flaska tabasco!


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

"1 st tabasco (efter behag)" [love] Älskar den som lagar detta med en hel flaska tabasco!

Jag vet att receptet är jävligt flummigt skrivet. Vad sägs om 1 st salt efter smak och 1 st vitpeppar efter smak. [bigsmile]

Men tabasco är det drag i! [smile]


   
SvaraCitera