Aviseringar
Rensa alla

Recept på mat


Ämnesstartare

Hallå! Har någon några bra, lättlagade och goda recept på vanlig vardagsmat? Gärna saker som inte kostar en förmögenhet också. Kom gärna med tips! (:


   
Citera
Cobrak

hemmagjord guacamole är allt en behöver i livet


   
SvaraCitera

Kika på Filip Poons pasta på YouTube 🙂


   
SvaraCitera

2kg HummerOskyldig


   
SvaraCitera

Billys är lättlagat


   
SvaraCitera

lagade denna idag  https://www.marksdailyapple.com/primal-chicken-tikka-masala/ ar typ två timmar men man kan göra mycket och frysa in


   
SvaraCitera

Quesadillas är enkelt


   
SvaraCitera

laxpasta. bjud även in mig


   
SvaraCitera

Pasta Carbonara Hjärta

Supergott  Hjärta

Jättebilligt  Glad

pasta--carbonara.png


   
SvaraCitera

stoner:
Pasta Carbonara Hjärta

Supergott  Hjärta

Jättebilligt  Glad

pasta--carbonara.png

Den andra saken... Carbonarasås förpackat? :O


   
SvaraCitera

spearmint: Den andra saken... Carbonarasås förpackat? :O

Det är carbonarasås i pulverform... vispas ner i mjölk och vatten och kokas några minuter. Till det bryner jag ett eller två paket bacon och vispar ner i pastasåsen... alt lägger det brynta baconet uppe på pastan och pastasåsen på tallriken.

Tänk på att jag jobbar så jag har inte tid att lägga flera timmar på matlagning utan det bör helst gå på mindre än en kvart. Däremot kan jag chilla när jag äter... gärna en timma eller två. Skål


   
SvaraCitera

stoner:

Det är carbonarasås i pulverform... vispas ner i mjölk och vatten och kokas några minuter. Till det bryner jag ett eller två paket bacon och vispar ner i pastasåsen... alt lägger det brynta baconet uppe på pastan och pastasåsen på tallriken.

Tänk på att jag jobbar så jag har inte tid att lägga flera timmar på matlagning utan det bör helst gå på mindre än en kvart. Däremot kan jag chilla när jag äter... gärna en timma eller två. Skål

Aha, jag förstår! 
Själv kokar jag upp pasta, steker bacon och blandar ner allting i en sås med grädde, äggulor och ost 😀 Sjukt gott om man får till det, har inte bemästrat den än! Rullar ögonen


   
SvaraCitera

spearmint: Aha, jag förstår!
Själv kokar jag upp pasta, steker bacon och blandar ner allting i en sås med grädde, äggulor och ost 😀 Sjukt gott om man får till det, har inte bemästrat den än! Rullar ögonen

Nästan all mat lagar jag faktiskt från grunden från riktiga råvaror. Men bl a pastasås gör jag faktiskt (delvis) från halvfabrikat. Fördelen är att man inte kan misslyckas och att den smakar exakt likadant varje gång. Nackdelen skulle vara... att den smakar exakt likadant varje gång. Mycket glad

Viktigast är faktiskt baconet och cayennpepparen. MUMS  Tumme upp


   
SvaraCitera

Att göra Carbonara utan pulver tar max en kvart 


   
SvaraCitera

Inte Jung: Att göra Carbonara utan pulver tar max en kvart

Jo, det må så vara. Men ibland får man vara lite bekväm och slö i köket och ta lite genvägar och chilla vid matbordet istället.


   
SvaraCitera