Aviseringar
Rensa alla

Recept på nätet eller från böcker?


om det inte finns i någon av kokböckerna jag har hemma brukar jag kolla på internet. 


   
SvaraCitera

ida:

Fliker in. Det är en åldersgräns på marknadsföring via internet på 25 år. Googlade lite. Det är ju jäääkligt märkligt tycker jag! Det konstigaste är att Systembolaget har 20-årsgräns på sin hemsida, varför räknas inte deras sida som reklam!? 

Tycker vi har konstiga alkohollagar i Sverige. 

jasså märkligt.

anledningen till att systembolagets sida inte räknas som reklam är för att den inte innehåller reklam, den innehåller bara info om deras sortiment


   
SvaraCitera
Millso

Jag kollar nu mera alltid efter recept på nätet, det mesta finns ju där. Sen så finns det ju fantastiska konton på Instagram man kan följa för inspo =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Millso:
Jag kollar nu mera alltid efter recept på nätet, det mesta finns ju där. Sen så finns det ju fantastiska konton på Instagram man kan följa för inspo =)

Instagram är ett enda stort matbildssamlande numera. Haha! Men jag klagar inte 🙂 Hellre matbilder än alla selfies. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Bra att skaffa sig ett hum om en rätts komposition från en kokbok och sedan fucka ur efter eget huvud.


   
SvaraCitera

dazed:
Bra att skaffa sig ett hum om en rätts komposition från en kokbok och sedan fucka ur efter eget huvud.

Jag är bäst på att fucka ur i köket. Det behövs bland annatalltid kryddas mer än vad som står i recept tycker jag. 


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

fredrikavarnamnet:

Jag är bäst på att fucka ur i köket. Det behövs bland annatalltid kryddas mer än vad som står i recept tycker jag. 

Ja kryddor är en förträfflig jävla sak, går alltid loss lite i kryddhyllan när jag handlar och köper disparata kryddblandningar jag inte visste att man behövde.


   
SvaraCitera

dazed:

Ja kryddor är en förträfflig jävla sak, går alltid loss lite i kryddhyllan när jag handlar och köper disparata kryddblandningar jag inte visste att man behövde.

Sweet! Vilken är din favoritkrydda då? Den som du använder i alla recept? 🙂


   
SvaraCitera

fredrikavarnamnet:

Sweet! Vilken är din favoritkrydda då? Den som du använder i alla recept? 🙂

Santa Marias franska örter är rätt bra till exempelvis fisksåser, annars gillar jag timjan och en amerikansk grillkryddningsblandning som jag inte kan namnet på men som är väldigt bra för "köttliknande" vegprodukter.


   
SvaraCitera

fredrikavarnamnet:

Så är det verkligen! Har du några tips på insposidor?

Kollar mest på instagram faktiskt. 


   
SvaraCitera

dazed:

Santa Marias franska örter är rätt bra till exempelvis fisksåser, annars gillar jag timjan och en amerikansk grillkryddningsblandning som jag inte kan namnet på men som är väldigt bra för "köttliknande" vegprodukter.

Vackert


   
SvaraCitera

dinkompis:

ser ju inte särskilt jättegott ut :/

Ser ju magiskt ut, alla deras bilder är bra tycker jag, man blir hungrig! Men du kanske bara äter kalaspuffar?


   
SvaraCitera