Aviseringar
Rensa alla

Recept tack, kan typ inte äta ngt.


Ämnesstartare

Nån som kan ge mig recept? Alltså, jag känner på mig att jag kommer dö av svält för jag kommer fan inte på nånting att äta.. ge gärna tips på vad jag kan äta till frukost/mellanmål/lunch/middag.

FÅR INTE INNEHÅLLA:

- Kött
- Fisk
- Fågel
- Måste vara laktosfritt/finnas i laktosfritt alternativ
- Inga kryddor
- Sockeralkoholer (xylitol, sorbitol)
- Bönor, skal, nötter, ärtor, majs, lök, paprika
- Kli, fullkorn, knäckebröd, kolsyra, tuggummi
- Fett, sötningsmedel (i stor mängd)
- Vitt mjöl

Japp, allt går nog i väääldigt liten mängd, men inget jag skulle vilja dock. Men i värsta fall kanske. Tofu kan jag ju inte ens äta då det är bönor..

Och ja, jag ska träffa en dietist, men inte förrän i slutet av augusti, och jag klarar inte av detta helvetet längre, min mage mår verkligen inte bra, har spytt tusen gånger osv och har JÄMT ont i magen, varje dag i princip. Och fick idag även reda på orsakerna, så de sakerna ovan måste jag undvika för att må bra. -.-


   
Citera
Ämnesstartare

Eh, lika bra att svälta, eller vad tycker ni? [zzz] Finns ändå inget och äta. (arg!!!)


   
SvaraCitera

Måste du undvika allt detta, eller undviker du vissa saker (som tex kött) med mening?

Men du kan ju äta pannkakor (gjorda på vatten o annat mjöl an vitt mjöl)[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AGAPI:

Måste du undvika allt detta, eller undviker du vissa saker (som tex kött) med mening?

Men du kan ju äta pannkakor (gjorda på vatten o annat mjöl an vitt mjöl)[rolleyes]

Ja, kött, fågel och fisk undviker jag "med mening".. dock ej resten.

Kan ju inte leva på pannkakor i typ en månad ? :p fast tack för tipset iaf. FYfan vad seeegt.


   
SvaraCitera
elinc

Min hemkunskapslärare sa att alla näringsämnen man behövde fanns i potatis! Fast för att få tillräckligt av alla behövde man äta runt 10 kg/dag [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol wut

Låter som du har nåt ganska allvarligt fel på magen? [chocked]


   
SvaraCitera

Miuuw:

Ja, kött, fågel och fisk undviker jag "med mening".. dock ej resten.

hmm...om du undviker dom andra med mening så kan det ju vara anledningen till att din mage inte mår bra...? den kanske saknar att få jobba med maten?

Börja äta iaf fisk, för du mår ju fan inte bra. Vad är värst; att du ska svält ihjäl eller att du ska äta tex fisk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Och fick idag även reda på orsakerna, så de sakerna ovan måste jag undvika för att må bra. -.-

Är du allergisk mot ALLT det där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Min hemkunskapslärare sa att alla näringsämnen man behövde fanns i potatis! Fast för att få tillräckligt av alla behövde man äta runt 10 kg/dag [rolleyes]

Potatis borde jag inte äta heller faktiskt.. men visst, små mängder funkar.. 😛

Libertad:

lol wut

Haha jag vet, låter helt osannolikt men det är fan sant, tråkigt nog

Libertad:

Låter som du har nåt ganska allvarligt fel på magen? [chocked]

Haha, ja. Spytt har jag gjort (dock ej ofta, ett par gånger , i omgångar typ) ont i magen i princip varje dag osv. Alltid varit säker på att ngt varit fel! (men min morsa (+ vänner) osv trodde jag bara sa så för att få stanna hemma från skolan. [zzz])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan ju göra pasta med någon vegetarisk sås.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AGAPI:

hmm...om du undviker dom andra med mening så kan det ju vara anledningen till att din mage inte mår bra...? den kanske saknar att få jobba med maten?

Börja äta iaf fisk, för du mår ju fan inte bra. Vad är värst; att du ska svält ihjäl eller att du ska äta tex fisk?

Jag vet inte faktiskt, jag tycker faktiskt problemen började sen jag blev vegetarian (lakto-ovvo.) För ca 1½ år sen. Men jag vene. Läkaren sa inget om att de berodde på det iaf.

Och ja, om fisk hjälper så kommer jag utan tvekan börja äta fisk igen. Känns dock inte så frestande.. men men vad gör man..

Lounge fact:

Är du allergisk mot ALLT det där?

Jag är allergisk mot laktos, resten är jag inte "allergisk" mot, eller ja, det är väl inte det rätta ordet men min mage reagerar på ett mycket negativt sätt av de sakerna, och enligt läkaren borde jag undvika dom, hmm kommer bli ett lätt jobb för dietisten..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilläggas kan att jag ett tag var så jävla trött på magproblemen att jag knappt åt något under sisådär en månads tid och gick ner väldigt mycket i vikt fort. [zzz] Men, jag slapp ju DE sorters problemen iallafall. Dock fick jag ju andra fysiska problem, men just magsmärtorna hade jag inte kvar (förutom hungern.) [zzz] Så kan jag ju leva istället. Svälta. Fyfan alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Jag är allergisk mot laktos, resten är jag inte "allergisk" mot, eller ja, det är väl inte det rätta ordet men min mage reagerar på ett mycket negativt sätt av de sakerna, och enligt läkaren borde jag undvika dom, hmm kommer bli ett lätt jobb för dietisten..

Varför reagerar den negativt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

Haha jag vet, låter helt osannolikt men det är fan sant, tråkigt nog

[sad]

Miuuw:

Alltid varit säker på att ngt varit fel! (men min morsa (+ vänner) osv trodde jag bara sa så för att få stanna hemma från skolan. [zzz])

Hahaha. Fan vad jobbigt. 😐


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Varför reagerar den negativt?

Väldigt känslig och irriterad tjocktarm samt stressmage (ärvt från min mamma.. fast har typ 1000x värre). [cry]

Men mina problem är just magsmärtan iaf, det känns typ som om magen "jäser" inuti efter måltid, speciellt efter att jag ätit bröd t.ex. Sounds äckligt, jag vet, it is.


   
SvaraCitera