Aviseringar
Rensa alla

Red Hot Chili Peppers


Ämnesstartare

Red Hot Chili Peppers släpper nytt (igen) den 30:e augusti. Skivan heter "I'm with you"

Vad tror ni om albumet?
Blir det ett annat sound nu när de bytt gitarrist?
Eller blir det som Staduim Arcaduim?

Detta blir otroligt spännande för mig, älskar bandet, kommer vara kul att se om det blir ett annat sound, gung nu när Josh Klinghoffer tagit an sig gitarren.

För er som inte vet vem han är - det är ung och begåvad gitarrist från L.A, han är kompis med John Fruciante och de har också gjort musik ihop. Josh kan spela många instrument och sjunger, tror hans favoritinstrument är bas.

Här är en låt med ett av hans band Dot Hacker.

Fler låtar finns på youtube.

http://redhotchilipeppersfansite.tumblr.com/post/6244494950/im-with-you-red-hot-...


   
Citera
Ämnesetiketter

Lite tråkigt att Frusciante inte är med men man får hoppas på det bästa.
Svårt att matcha 3:30 dock[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:

Lite tråkigt att Frusciante inte är med men man får hoppas på det bästa.
Svårt att matcha 3:30 dock[love]

Åh, ja! 😀

Älskar den här låten, måste få höra den live 😀

Men tror Josh är grym också, han verkar vara ett geni! Kanske en ny legend. Vem vet? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad tror folk om den nya skivan?


   
SvaraCitera

Colour Television:

Vad tror folk om den nya skivan?

Jag tror ingenting. Är som alla andra, i chocktillstånd efter att John lämnade [cry]

Men det är samtidigt hälsosamt för band att förnyas och gå in in nya perioder. Jag hoppas på något nytt och jävligt häftigt![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Jag tror ingenting. Är som alla andra, i chocktillstånd efter att John lämnade [cry]

Jag blev också rätt förvånad, men ändå inte för John har sagt att han inte vill spela med RHCP hela livet, så undrade jag vem fan Josh var.. nu har jag upptäckt att han är minst lika mycket genial som John!

Istechetvåpunktnoll:

Men det är samtidigt hälsosamt för band att förnyas och gå in in nya perioder. Jag hoppas på något nytt och jävligt häftigt![smile]

Jag tror att de måste det, tror också det blir mer alternativt med synt, lite "modernare" musik troligen. Det blir spännande i alla fall, så sant som det är säkert.


   
SvaraCitera

Colour Television:

Jag tror att de måste det, tror också det blir mer alternativt med synt, lite "modernare" musik troligen.

Hoppas att de går tillbaks till funken [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Hoppas att de går tillbaks till funken [love]

Tror energin för funken är påväg att försvinna 🙁
Men hoppas de har en gnutta funk på den nya skivan ^^

De blir ju mer mainstream och mindre funkiga för varje skiva.


   
SvaraCitera