Aviseringar
Rensa alla

Redo för sex


Hej, jag är 16 år och har varit tillsammans med min kille i snart en månad. Jag ska sova över hos honom nästa helg och tror att han vill ha sex. Jag vill såklart ha sex med honom men vet ändå inte om jag är redo. Vad ska jag göra?


   
Citera
Ämnesetiketter

Det du känner för, gör inget du inte vill. Tveka inte att säga ifrån för det blir absolut inte en bra situation om du motvilligt går med på något du inte vill. I värsta fall kommer du må dåligt och er relation kommer inte bli densamma efteråt, på ett dåligt sätt.
Hoppas han är mogen nog att inse det själv också bara men är han också bara 16 är oddsen höga heh, lycka till!


   
SvaraCitera

säg att du är oskuld till honom och därmed att du vill ta det försiktigt och långsamt, om du känner dig trygg kommer allting gå superbra. 
Känn inte heller att du ska ha sex bara för att förlora oskulden, det kommer du isåfall ångra i framtiden sen förmodligen. Som den första skrev, gör inget du inte vill.

Jag är 18 och förlorade oskulden typ 1-2 månader sen. Ta inga hastiga beslut <3


   
SvaraCitera

bitch slap kasta en hög med orena underkläder och matrester på honom och sen kalla honom ugly ass chad


   
SvaraCitera

hxiley:
bitch slap kasta en hög med orena underkläder och matrester på honom och sen kalla honom ugly ass chad

mongo sluta blanda i dina weird ass problem med chad i andras trådar


   
SvaraCitera

Gör inget du inte vill, känns det fel så säg ifrån. Om det känns rätt, va öppen och ärlig med att du kanske inte känner dig helt redo.


   
SvaraCitera

Egentligen svarar du sig själv i frågan. Du vet inte om du är redo, då är du inte redo. Är man redo vet man det, ingen osäkerhet. Man kan vilja ha sex med någon utan att vara redo, det är bara att vänta. Om han säger eller börja visa tendenser till att han vill ha sex så säg till att du inte är redo, det får vänta. Bryr han sig om dig så respekterar han det utan konstigheter. Gör han det inte är det bara att lämna honom (hårt sagt men det är faktiskt sant, det är en viktig del att respektera, och gör han inte det kommer han köra över dig resten av livet). Förhoppningsvis förstår han. Och hoppas du också vet att man inte behöver skynda sig att förlora oskulden. Jag förlorade oskulden efter att ha varit tillsammans med min pojkvän i 5 månader, och vi båda var 19 år. Min bästa kompis förlorade oskulden när hon var 21, så det är ingen brådska. Det blir som allra bäst när båda är redo. 
(Kom ihåg att när ni gör det är det viktigt att du är redo, även fysiskt. Du ska vara riktigt kåt och riktigt våt, annars kommer det göra ont och det vill ingen. Förspel är väldigt viktigt)
Hoppas det går bra 🙂 


   
SvaraCitera

min kommentar togs bort 


   
SvaraCitera

prata med honom och säg hur du känner, det är alltid lättare att ta upp det från början.


   
SvaraCitera

Dumheter ! Det finns ingen som känner att man är redo. Det är alltid en tröskel av osäkerhet första gången som man måste komma över. Det som hindrar är osäkerheten och en massa tjat om att det "gör ont". Det gör det om man är för mycket "på" och inte låter safterna rinna till. Avhjälps med glidmedel, men bäst är om man hetsar upp varann ordentligt, då räcker kondomens glidmedel. Så tveka inte, hångla av hjärtans lust, smek varandra överallt och inse att vaginal penetrationen bara är en del av sexet och inte konstigare än tungkyssar. Släpp loss taget om inkrökta fördomar och religiöst dravel. Knulla och njut !  😉


   
SvaraCitera