Aviseringar
Rensa alla

registreringstråden för um:s judiska befolkning


Ämnesstartare

passaro:

Just det, ja, hur går det med det där?

struntar nog i det. har svårt att tänka mig att judar i stort skulle vara helt okej med att jag presenterar mig som gud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

mablethorpe bekänner sig till denna märkliga religion. pesach snart, på tal om det. fyra bägare vin, tråkigt bröd, festlig fruktsallad och awesome musik. fan, om man skulle ta och konvertera ändå.

Bara ibland, jag har religiösa tvivel (som varje god jude).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

(som varje god jude)

jag vet inte om jag skulle klassa just dessa judar som goda judar, men de är ju definitivt i absolut majoritet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

jag vet inte om jag skulle klassa just dessa judar som goda judar, men de är ju definitivt i absolut majoritet.

Men den enda juden som inte tvivlat på Herren är ju Abraham, och i och med att Kierkegaard ansåg det anmärkningsvärt nog för att skriva en hel jävla bok om så känner jag att mina tvivel då och då är något som jag kan komma undan med. Det är när man bryter mot direkta order som man blir förvandlad till en saltstod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Det är när man bryter mot direkta order som man blir förvandlad till en saltstod.

sanning. men är kraven för att klassas som en god jude verkligen så låga att man kommer undan med att inte bli förvandlad till en saltstod?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*sprider hat*

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

[surprised][crazy]

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

sanning. men är kraven för att klassas som en god jude verkligen så låga att man kommer undan med att inte bli förvandlad till en saltstod?

Jag äter kosher också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är jude[party] inte troende dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mablethorpe:

Jag äter kosher också!

du ska få en guldkalv i julklapp.


   
SvaraCitera