Aviseringar
Rensa alla

Regler i katolska tron.


emmmah
Ämnesstartare

Vad är dom viktigaste reglerna i den katolska tron och katolska kyrkan? tack på förhand.


   
Citera

Jag tror att det är något sånt här:

1. Kondomer är inte okej för att de kan hindra folk från att bli sjuka och då slutar folk att behöva tröst från kyrkan.
2. Sex före äktenskapet och homosexualitet är helt okej om det är med små pojkar och prästerna som begår denna handling måste till varje pris skyddas och offren tystas ned.
3. Du kan bli av med synder och brott, till och med allvarliga sådana, genom att be om förlåtelse efteråt.


   
SvaraCitera

No ding-ding before the wedding ring [no-no]


   
SvaraCitera

emmmah:

Vad är dom viktigaste reglerna i den katolska tron och katolska kyrkan? tack på förhand.

Titta i din SO/Religionsbok.


   
SvaraCitera
emmmah
Ämnesstartare

Hampie:

Titta i din SO/Religionsbok.

gud va kul de va.


   
SvaraCitera

emmmah:

gud va kul de va.

Det var inget skämt, jag menade det. Du borde ha en sådan, och om du läser igenom kapitler om katolicismen så skulle du inte behöva skriva sådana här frågor.


   
SvaraCitera

Är du präst ska du tafsa på barn. Det är ingen obligatorisk rit som till exempel den sista smörjelsen, men den är väldigt vanligt förekommande och katoliker verkar tycka att den utgör ett viktigt inslag i deras andliga liv.


   
SvaraCitera

Till skillnad från föregående inlägg tänker jag inte trolla. Finns det ingen moderator på det här forumet?

Vi katoliker har följande regler:

1. Guds tio budord
2. Kyrkans 5 bud

För mer information rekommenderas jag denna länken:
http://www.fragaprasten.nu/html/kat_kyrk9.htm#1

Lycka till!


   
SvaraCitera