Aviseringar
Rensa alla

Regnbågsfärgat snö?


Ämnesstartare

Borde inte snö vara regnbågsfärgat för att det är typ kristaller? Att det fungerar som prisman...


   
Citera
Ämnesstartare

Tycker snön brukar vara gul. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är en bugg, kommer fixas i nästa version av jorden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller så är det för att vitsippan gav sin färg till snön då ingen annan ville ge färg till snön. Det sa min fröken på dagis. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Det är en bugg, kommer fixas i nästa version av jorden.

Fan vad skönt, har stört mig på det länge nu. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo men vadå om du kollar nära när det är solsken så brukar det vara så.

Klorofyl:

Det är en bugg, kommer fixas i nästa version av jorden.

Haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Det är en bugg, kommer fixas i nästa version av jorden.

😀

DeathOrGlory:

Eller så är det för att vitsippan gav sin färg till snön då ingen annan ville ge färg till snön. Det sa min fröken på dagis. [cute]

För att ingen gillar snö.

emery:

Jo men vadå om du kollar nära när det är solsken så brukar det vara så.

Jag brukar bara se att det glänser om man kollar långt ifrån.... FAN ATT JA INTE KOLLADE NÄRA FÖR NÅGRA DAGAR SEN [cry] Hoppas det börjar snöa snart [tired] (NOT, HAHAHA [sad])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Hoppas det börjar snöa snart [tired] (NOT, HAHAHA [sad])

XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Borde inte snö vara regn​bågs​färg​at för att det är typ kristaller? Att det fungerar som prisman...

Om du kollar på en snöflinga i rätt vinkel så ser du säkert regnbågens färger.
Men nu är det ju så att det ligger miljoner med snöflingor... Om alla bryter upp ljuset så blandas det ju ändå direkt igen - och ser således vitt ut. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

För att ingen gillar snö.

[sad]


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Om du kollar på en snöflinga i rätt vinkel så ser du säkert regnbågens färger.
Men nu är det ju så att det ligger miljoner med snöflingor... Om alla bryter upp ljuset så blandas det ju ändå direkt igen - och ser således vitt ut. [smile]

Har du sett det själv? För jag har nämligen aldrig sett det 😮 mer bara att det glänser..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Har du sett det själv? För jag har nämligen aldrig sett det 😮 mer bara att det glänser..

Inte sett, bara antar. =/
De kanske har för komplex form för att bryta ljuset. Eller inte tillräckligt klara?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

regn​bågs​färg​at

Färgad*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

De kanske har för komplex form för att bryta ljuset. Eller inte tillräckligt klara?

Hah jo, men det är konstigt egentligen. För när regnbåge uppstår så är det ju att ljuset bryts i vattendroppar i luften, och snö är ju frusna droppar... Då kanske de inte kan brytas i den formen längre.

Kanske att ljuset bryts och cirkulerar i själva flingan typ, så när det kommer ut igen så är det vitt
Image

Homunculi:

Änd

fuck off


   
SvaraCitera