Aviseringar
Rensa alla

Reklamutdelning?


Ämnesstartare

DELA INTE UT ÅT SDR IAF! man får så satans mycket tidningar som man måste sortera och skit.. sen 'är de världesn barnarbetslön!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden verkar viktig.
BUMP.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu inför sommaren funderar jag på kolportör..reklamutdelning suger getballe, alldeles för lite pengar för alldeles för mycket jobb..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okey..så här är det..är 13 år,vill skaffa pengar fast vet inte huuur!!!
Skulle vilja jobba som en reklamutdelare. Vill absolut inte knacka på hos främlingar
o fråga om de vill köpa en tidning!! Hur mycket känar man hos SDR/ månad ungefär? PLEASE SVARA!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det beror helt på hur stort distrikt du får att dela ut på och hur mkt det är att dela utsamt hur mkt reklamen väger o.s.v. Jag delar ut för SDR och det tar ca. 1-1.5 timmar att dela ut och kanske någon timme att blada och då får jag mellan 70 och 100 kr. per vecka. visst är det kämpigt ibland men när man kan distriktet går det fort.

//Ronja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jobbade också med svensk direkt reklam när jag var yngre. Jobbade i 1år typ.
Jag vet ente om de fortfarande kör med bonusskit? jag fick en massa chocklad och muggar lite då och då :).
Man orkar de första månaderna, sen börjar man slänga skiten i containar, sen ringer dom till en och säger att vissa människor ente fått sin reklam. 🙂 .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s-post är skit...mycket att dela ut och rena slavlönerna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DELA FÖR FAN INTE UT REKLAM !.

de är grovt utnytjande av ungdomar för en kass lön.
sök sommarjobb eller vad som helst


   
SvaraCitera

Håller med, SDR utnyttjar barn.

Ta hellre expressen eller aftonbladet.

Tar ca en timma för cirka 30-40 kunder att besöka, och du tjänar ca 1000 kr i månaden ink eventuell dricks.
Vid juletid så är det ännu mer, då fol är extra givmilda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Guud vad jobbigt. Att du orkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ghosty:

och du tjänar ca 1000 kr i månaden ink eventuell dricks.

Va? Är det så mycket, jag trodde det var betydligt mindre.


   
SvaraCitera

passaro:

Va? Är det så mycket, jag trodde det var betydligt mindre.

Det beror ju på hur många kunder du har och hur pålitlig du är.
Är man riktigt regelbunden är det inte ovanligt att de köper en tidning för 8 spänn, men ger dig en 20:a.


   
SvaraCitera

SDR är absolut inget annat än slavdrivare.

Ngt du absolut inte ska testa är att sortera reklamen. Det lovar jag att är slaveriarbete!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jnystroom:

SDR är absolut inget annat än slavdrivare.

Ngt du absolut inte ska testa är att sortera reklamen. Det lovar jag att är slaveriarbete!!

Det där håller jag faktiskt med om. Jag delade ut i 3 veckor! Varav 2 var uppsägningstiden! [rolleyes]

Första lasset reklam jag fick var på 17 olika "trycksaker" som dom dessutom kallar det. Det skulle ut till mitt område som var på fina 360 villor! 360*17... det tog en tid att sortera kan jag säga! Jag fick hjälp av mamma och vi gjorde det på 5 timmar, effektivt arbetande! Hon höll på att få damp på reklam som tog upp halva huset. Hade jag sorterat själv hade det nog tagit minst 10 timmar+pauser. Dessutom tog det mellan 3-4 timmar att dela ut, då var jag inte lika effektiv, gick säkert att göra på runt 3.

Men närmare 14 timmars jobb, och jag fick 420kr för det, det är det inte värt. Utdelandet är inte lika illa som sorterandet, men det tar för mycket tid! Hade de lagt på en nolla på lönen hade det varit bättre! Men jag hade inte fortsatt för mindre!

För att inte tala om sommarbonusen! Lade man till ett distrikt (minst 40-50 villor till) fick man en GLASSCHECK på 25kr! [tired]

Jag trodde inte att det var så illa som det var innan jag började. Men skulle säga att det borde vara sista nödlösningen för någon som vill ha extra pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jnystroom:

Ngt du absolut inte ska testa är att sortera reklamen. Det lovar jag att är slaveriarbete!!

Gjorde jag, en gång, aldrig mer!


   
SvaraCitera