Aviseringar
Rensa alla

Reklamutdelning?


Ämnesstartare

Jo det var ju så att jag tänkte börja me reklamutdelning när sommaren kommer. e 14 år, fyller 15 i vinter:)
Jag undrar, vilket företag ska man dela ut för? Jag har hittat S-post och SDR (svensk direktreklam) Jag vet inte vilken som e bäst.

På s-post har jag hört att man tjänar mer, men på SDR delar man ut på helger.

HJÄLP MIG!


   
Citera
Ämnesstartare

dela inte ut reklam.. du får ett berg av tidningar som ska delas ut.. berget är ibland högre än dig själv.. och hur mycke får du? mellan 100-300 per gång.. jag gjorde det i kanske 4 månader.. sen sluta de me att ja dumpa skiten i ett skogsparti.. jag ångrar det inte det minsta, förutom att jag inte gjorde det tidigare.. jag fick ju sparken efter ett tag men jag blev bara glad... jävla skitföretag som utnyttjar barn..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur mkt fick du för skogsdmpningarna sammanlagt?


   
SvaraCitera

Jobbade för SDR en sommar. Räknade ut att jag fick en lön på ca 25 kr/timmen. Jag tyckte det var för lite, men jag tycker absolut du ska testa att jobba som reklamutdelare om du är sugen på det. Man får mycket motion också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen aning... de är ju inga stora summor vi pratar om =P

men en 13åring jobbar väl gärna av sig för att få ett par hundralappar... (vilket dom utnyttjar.. hade jag också ioförsig..)

SDR jobbade jag för..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag jobbade på s-post! fick bara 80 kr i veckan! det va as lite! så jobba inte som tidningsutdelare. man tjänar nästan ingenting och man har ingen fritid.


   
SvaraCitera

Om du får för mycket reklam och du tar med dig för mycket i taget så kan du få ont i axlarna och såna saker från att bära reklamen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

börja me att sälja aftonbladet istället du känar mkt mer på d... jag säjler aftonbladet å för mej tar d 1 timme varje lörda å sönda tjänar typ mellan 1200-1600 varje månad... så d e mkt bätter än att dela ut rekam, å reklamen måste du ju sortera oxå å d behöver du int me aftonbladet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men man kan väl inte dela ut Aftonbladet, deras tidningar går ju inte att prenumerera på, man måste ju köpa lösnummer.
Kan man dela ut Aftonbladet i STHLM? och går man typ runt o dumpar tidningar i brevlådor, eller står man på gatan o skriker? Berätta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej du får ett visst antal tidningar å ett specielt område som man ska sälja på å sen går man runt å knackar dörr å frågar om folk vill köpa...du kan ringa till aftonbladet å fråga vad det finns för lediga områden att sälja på i sthlm... tel numret är 0200-21 99 95


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

coolt, jag tror jag ska ringa dem.
Men om du tjänar 1200-1600kr/månad, hur måna säljer du isåfall? en tidning kostar ju 8-15 kr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du känar mer på att släja tidningar än att dela ut reklam. När jag dela ut reklam gjorde jag det till 270 hushåll. När jag sålde tidningar gjorde jag det till 25 hushåll och tjäna endå mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag säljer ca 30-40 tidningar, å för varje tidning man säljer får man 1.62kr å för varje bilaga 1.03kr så man tjänar int så mkt på själva tidningarna utan d man tjänar på e dricksen som man får av dom som köper. tidningen kostar ju oftast 8kr å då brukar man få dom två kronorna som blir över av tian.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan oxå gå in på http://kolportage.aftonbladet.se/sidor/forstasidor.php?aid=7 där kan du beställa mer info om att sälja aftonbladet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reklamutdelning och tidningsförsäljning är dåligt som fan, jag har gjort båda. MEN tidningsförsäljningen får du hyffsat betalt för så välj det om du ska välja. I början när du börjar sälja tidningar så går det trögt men när du fått fasta kunder så går det ganska snabbt. Både Expressen och Aftonbladet går att sälja, om du nu kan gå med på att sälja skittidningarna.

Delar du ut reklam är det bara en jävla massa skit som väger åt helvete för mycket och så får du knappt ett piss för det.


   
SvaraCitera