Aviseringar
Rensa alla

Rekordmånga har sökt till högskolan


Ämnesstartare

Jag märker när jag söker till högskolan i år vilken jävla stor ökning det har blivit till de flesta program. VIssa program i JTH har ökat en hel del bara på ett år! Byggingenjör i Högskolan i Skövde de med. De mindre skolorna alltså. Vad tror ni detta beror på? Det är ju en stor ökning jämfört med förra året. Arbetslösheten har väl inte ökat så mycket? :s


   
Citera
Ämnesstartare

Folk gör det för att reta upp Björklund tror jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har man inget jobb och har svårigheter med att få tag på ett så får man la göra något i alla fall - och att söka till universitet/högskola är ett alternativ. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:
Folk gör det för att reta upp Björklund tror jag

haha


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Får man inget jobb så är det ju det bästa alternativet att söka högre utbildnign.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 inte för att verka ignorant men arbetslösheten var väl inte högre detta år jämfört med förra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe aro :
Har man inget jobb och har svårigheter med att få tag på ett så får man la göra något i alla fall - och att söka till universitet/högskola är ett alternativ. 

Då blir man ju snarare överkvalificerad för de jobben och stöter på ytterligare problem.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: var väl inte

Den ökar jo. 


   
SvaraCitera
kachin

hur mycket har det ökat? källa pliz <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Då blir man ju snarare överkvalificerad för de jobben och stöter på ytterligare problem.. 

Vilka jobb blir man överkvalificerad för? Antag att man väljer att utbilda sig till vadmannuvill; hur menar du att man blir överkvalificerad? 

Antar att du menar de jobb som vem som helst klarar av att utföra(?) - näe, det blir man inte, inget man har som grund för sedan när man söker något av dessa jobb. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:
Folk gör det för att reta upp Björklund tror jag

Jag vet ju att jag söker utbildning just därför iaf. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passe aro : Vilka jobb blir man överkvalificerad för?

De man innan utbildningen hade problem att få?? 
 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jag vet ju att jag söker utbildning just därför iaf. 

Det är ett väldigt svenskt sätt att be honom fista sig själv till döds

jag gillar det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

De man innan utbildningen hade problem att få?? 
 

Antagligen har man större chans till att få ett jobb där man utbildat sig till ett visst yrke. Jag utbildar mig inte för att sedan söka jobb på Donken eller whatnot. 
...och är det så att man bara pluggar någon kurs så blir man inte "överkvalificerad" för det, inte så att man tar med att man läst Filosofi Grundkurs när man sedan söker jobb på lokala ICA-butiken; dels för att det inte är speciellt relevant och dels för att det varken hjälper eller stjälper. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järn:

Det är ett väldigt svenskt sätt att be honom fista sig själv till döds

jag gillar det

Det är så man måste göra, överbelasta systemet bit för bit för att knäcka det vet du, överklaga minsta p-bot eller bot för offentlig urinering hela vägen till hovrätten, hamnar man framför Schlingmann i donkenkön så får man sega satan och ångra sin beställning fram och tillbaka tills kräket bakom dör av frustratio, man planterar special brownies i socialstyrelsens cafeteria å tipsar aftonbladet, ser man Beatrice Asks tax kopplad utanför ICA så släpper man den stackarn fri osv.


   
SvaraCitera