Aviseringar
Rensa alla

Relation utan att vara känslomässigt "detached"


Ämnesstartare

Jag har ett genomgående problem. När jag inte har flera tjejer på g, ELLER inte är känslomässigt helt ointresserad av tjejen, så tappar dom intresset.

Hur ska man eg kunna vara monogam när tjejerna tröttnar så fort man visar lite intresse förutom faktumet att man sätter på dem?

Går det att ge tjejerna det dom påstår att dom vill ha, och samtidigt hålla dem intresserade?

Jag skulle nämligen gärna kära ner mig i nån söt tjej, men så fort jag gör det så tröttnar dom istället.


   
Citera

Greger_EFG:

Går det att ge tjejerna det dom påstår att dom vill ha, och samtidigt hålla dem intresserade?

min pojkvän lyckas iaf [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Går det att ge tjejerna det dom påstår att dom vill ha, och samtidigt hålla dem intresserade?

ja, det är det som är meningen? [rolleyes]

Greger_EFG:

Jag skulle nämligen gärna kära ner mig i nån söt tjej, men så fort jag gör det så tröttnar dom istället.

beror på att de inte är kära i dig.


   
SvaraCitera

citat: " Då är du ful i såna fall." (Y)


   
SvaraCitera

The Elin:

min pojkvän lyckas iaf

Pöh. Tjejer vill inte ha en kille som dom kallar "drömkillen" som är omtänksam, snäll, osv. Dom vill ha någon som typ inte visar hur mkt tjejen betyder för dom, inte är så himla kärleksfull osv för att.. Ja jag vet inte, antagligen för att de ska vara spänning kvar i förhållandet?


   
SvaraCitera

ItsAsin:

Ja jag vet inte, antagligen för att de ska vara spänning kvar i förhållandet?

Eh, va? Generalisera mera liksom. Min pojkvän visar hela tiden att han älskar mig osv och jag älskar att han gör det. Det där är nog bara något du fått för dig. Gäller verkligen inte alla


   
SvaraCitera

The Elin:

Gäller verkligen inte alla

Ahh... förlåt. Blir bara så sur på min flickvän som är helt sjukt komplicerad.


   
SvaraCitera

ItsAsin:

Ahh... förlåt. Blir bara så sur på min flickvän som är helt sjukt komplicerad.

stackare 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Går det att ge tjejerna det dom påstår att dom vill ha, och samtidigt hålla dem intresserade?

Gud vad många sånna här trådar du skapar. [zzz]

Klart det går, det finns ju massor av människor som har kärleksfulla förhållanden. Vad du gör för fel kommer nog ingen här kunna tala om för dig, då felet troligtvis ligger i någon av de alla detaljer i din livssituation som inte får plats i en forumpost.

Det du bör fråga dig är typ följande:

1. Vad är det för typ av tjejer du kärar ner dig i?
2. Hur förändras ditt beteende när du blir kär i en tjej, vad är det som skiljer dig från kärleksfulla pojkvänner som lyckas?

Som jag har sagt tidigare så går det troligtvis inte heller att först vara ointresserad och cool för att sen bli helt omvänd och vara jättegullig. Det skrämmer nog bort de flesta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ItsAsin:

Dom vill ha någon som typ inte visar hur mkt tjejen betyder för dom, inte är så himla kärleksfull osv för att.. Ja jag vet inte, antagligen för att de ska vara spänning kvar i förhållandet?

Jo men typ. Fast man kan va schysst IBLAND.

Emmelipemmeli:

beror på att de inte är kära i dig.

Icke då. En tjej sa alltid saker som "saknar du mig? spelar ingen roll jag saknar dig" och ibland kramade hon om en o sa "min" och antöd hela tiden att hon ville ha ett förhållande.

Sen när jag blev intresserad så va hon distansierad helt plötsligt.

tramsnisse:

då felet troligtvis ligger i någon av de alla detaljer i din livssituation som inte får plats i en forumpost.

Det gäller för alla.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

tramsnisse:

1. Vad är det för typ av tjejer du kärar ner dig i?

Well, varierar.

Allt från självsäkra tjejer, till dom som är otroligt osäkra, snygga, fula, you name it.

tramsnisse:

2. Hur förändras ditt beteende när du blir kär i en tjej, vad är det som skiljer dig från kärleksfulla pojkvänner som lyckas?

Vet inte om jag träffat kärleksfulla pojkvänner som lyckas.

Jo en! En turk som tror att alla vill slåss med honom hela tiden!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Det gäller för alla.

I know, det är därför det oftast är ganska fail att fråga om råd och vänta sig bra svar på ett internetforum. [wink]

Greger_EFG:

Vet inte om jag träffat kärleksfulla pojkvänner som lyckas.

Då kanske du ska fråga dig vad det är för folk du umgås med.

En till sak kan vara att om du går in med inställningen att tjejen kommer lämna dig när du börjar gilla henne, kommer du projicera osäkerhet vilket hon i sin tur kommer tolka negativt. Det blir en självuppfyllande profetia. Dvs. lösningen till problemet är att inte oroa sig.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Går det att ge tjejerna det dom påstår att dom vill ha, och samtidigt hålla dem intresserade?

Ja. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tramsnisse:

Det blir en självuppfyllande profetia. Dvs. lösningen till problemet är att inte oroa sig.

Jävligt bra sagt.


   
SvaraCitera

Du har nog bara inte träffat på rätt tjej ännu.
Jag har sett några av dina trådar, och det verkar som att du generaliserar tejer lite väl mycket. Varenda tjej är unik, precis som varenda kille. Så försök att inte se det som att du "ska" göra på ett visst sätt för att tjejer ska tycka om dig - är du inte dig själv blir relationen ändå inte sann, vilket kommer leda till att det tar slut ganska snabbt. Slappna bara av och var dig själv, först då kan en relation bli bra.

tramsnisse:

lösningen till problemet är att inte oroa sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spellbound:

är du inte dig själv blir relationen ändå inte sann, vilket kommer leda till att det tar slut ganska snabbt. Slappna bara av och var dig själv, först då kan en relation bli bra.

Finns ingen specifik grej som är "jag". Allt formas ju från tillfälle till tillfälle, beroende på omständigheterna etc.

Om jag t.ex. följt mina tidigare ideer om tjejer, dvs att jag borde behandla dem excakt som killar, så hade det inte gått lika bra som nu, när jag är mer retsam med dem etc.

Kunskap förändrar en.

Spellbound:

göra på ett visst sätt för att tjejer ska tycka om dig

Hon behöver inte tycka om mig per se, viktigaste är att hon blir attraherad. Många tjejer träffar mig, tycker jag e smådryg men attraktiv(personlighetsmässigt) och lär sig sen att jag är en skön individ.

Hellre det än att vara FÖR snäll och bli friendzonad.


   
SvaraCitera