Aviseringar
Rensa alla

relationsproblem ha ha


Ämnesstartare

mm har ett litet problem vet inte hur jag ska göra/handskas med det osv så uppskattar all sorts help

Vi säger att hon heter Gertrud. Jag älskar henne to the moon and back, men ibland vill jag bara slå skiten ur henne. Jag och Gertrud har varit nära vänner sen vi var små, t.o.m våra mammor kände varandra innan vi ens var födda. I alla fall så har den senaste tiden mellan oss nästan balanserats på en tunn lina, det har varit lite från och till mellan oss. 

Gertud är en rätt känslig person. Antar väl att hon fortfarande utvecklas personlighetsmässigt osv då hon ibland kan ändra sig i sin attityd och försöker se vad som är okej eller inte. Och hon snackar gärna skit bakom ryggen på folk. Men, det jag märkt sen 7:an är att hon direkt ändrar på sig när hon är med andra. Ett exempel (gick inte i sjuan då lol): hon och ett gäng åkte till ett shoppingcentrum och fotade en massa bombshellbhar (bhar som ska ge illusionen att man har ca 2-3 storlekar större byst) och visade killarna i klassen och sa att de alla var mina. 

Klart som fan att jag blev ledsen men jag förlät henne samma dag för jag såg att hon verkligen var ångerfull och...jag vet inte. Jag förlät henne. Mina andra vänner i klassen fattar fortfarande inte hur jag kunde förlåta Gertrud så snabbt, alltså samma dag och allt. Men jag vet inte, var så jävla naiv och jag är ju i regel en förlåtande person. Gillar inte att vara ovän med någon men sen, det är ju hon och dom andra som gjorde fel inte jag men JA SKITSAMMA ni ser

Jag har alltid gått efter en princip och det är om någon är taskig mot mina vänner så tänker jag inte snacka eller umgås med personen längre. Vi säger att någon skickar en massa obehagliga sms till din bästa vän, inte så att du fortfarande vill umgås med personen som skrev det? I oktober/november förra året skaffade jag ask.fm wiiiii och hade kul. Men blev inte lika kul längre när en tjej jag varit vän med skrev hora och frågade hur mycket jag kostade osv. För att göra en lång historia kort så pratar jag inte längre med henne men Gertrud gör det fortfarande. Bjuder henne på godis, sprit, pengar, skrattar med henne osv. Visst, inga problem. Tänker inte vara någons mamma och bestämma. I alla fall, igår kallade en kille henne för Zlatan pga Gertruds näsa. Klart som fan att jag inte snackar med honom då, Gertrud är ju min bästa vän. Sen så vill jag inte vara med människor som kallar folk för Zlatan pga ens yttre. Hon blev ju ledsen, klart jag tröstar men jag får inte de hundra procenten jag ger henne. Jag har alltid hjälpt Gertrud. Med läxor, inlämningar, killar och särskilt hennes självkänsla/självförtroende men jag får inget tillbaka fan!! Kan dra upp en massa jag gjort för henne, personer jag ignorerat för dom varit taskiga eller rent av obehagliga mot henne MEN, hade det hänt samma sak med mig så kan jag slå vad om vad fuck som helst, hon hade inte gjort grejer jag hade gjort för henne och DÄR är problemet. Vad ska jag göra? Är det verkligen så smart smart att bara komma från ingenstans och berätta hur det ligger till? Eller ska jag kanske vänta till the perfect moment? För vår vänskap är rätt krasslig och jobbig nu, känner att det kommer att braka till när som helst. Fråga om det är ngt oklart osv 


   
Citera
Ämnesstartare

men sen e de ju så att jag fortfarande ser henne som en bästa vän för att....ja, dom gånger vi haft kul så har vi verkligen haft kul. dom gånger vi skrattat så har vi skrattat röven av oss OCH VI HAR HAFT SÅ JÄVLA KUL så det är inte så att jag har stockholmsyndrom och söker mig till henne för det hahaha utan för att...jag vet inte, jag kanske fortfarande e kvar för alla våra minnen ihop

haha tänker mig själv när ngn gör slut med mig </3 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi kanske har växt ifrån varandra


   
SvaraCitera

Mycket glad

förlåt kan inte ta det seriöst när ja bara läser gertrud

hinner ändå inte läsa nu puss o kraaaaam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grtr e ovän med alla i klassen om vi avslutar vår relationship skoja 2 men samma sak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:
Mycket glad

förlåt kan inte ta det seriöst när ja bara läser gertrud

hinner ändå inte läsa nu puss o kraaaaam

hahahhahaah :$ tack i alla fall!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kanske ska testa att cirka Ta Lärdom Utifrån Dina Erfarenheter och sluta förvänta dig att hon ska agera som du hade agerat. hon har uppenbarligen inte liknande principer. om du tar relationen för vad den är, kanske tar lite avstånd, så slipper du bli sviken gång på gång. om ni har kul ihop: ha då kul ihop. om hon inte går att lita på: anta att hon inte går att lita på. du kan ha närmre och djupare relationer med människor du kan räkna med. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply:
du kanske ska testa att cirka Ta Lärdom Utifrån Dina Erfarenheter och sluta förvänta dig att hon ska agera som du hade agerat. hon har uppenbarligen inte liknande principer. om du tar relationen för vad den är, kanske tar lite avstånd, så slipper du bli sviken gång på gång. om ni har kul ihop: ha då kul ihop. om hon inte går att lita på: anta att hon inte går att lita på. du kan ha närmre och djupare relationer med människor du kan räkna med. 

aa du har rätt, tack!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

siceps : attityd

ahmenvafan

OnT: ni har vuxit ifrån varandra,

gå träffa nya människor osv, du och Gertrud kan fortsätta vara vänner, men om hon inte ställer upp för dig osv så kanske hon inte räknas som en bästavän helt enkelt? 

Men du, prata med henne om du inte redan gjort det. 

btw ser hon dig som en bästa vän? ah lycka till iaf!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:

ahmenvafan

OnT: ni har vuxit ifrån varandra,

gå träffa nya människor osv, du och Gertrud kan fortsätta vara vänner, men om hon inte ställer upp för dig osv så kanske hon inte räknas som en bästavän helt enkelt? 

Men du, prata med henne om du inte redan gjort det. 

btw ser hon dig som en bästa vän? ah lycka till iaf!!

ah jdet gör hon. men ja som du säger så har vi med all säkerhet vuxit ifrån varandra eftersom just nu känns det som om vi snackar två helt olika språk osvosvodv tack bror 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1623689_10150467317694945_206065875_n.jp

LedsenHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasiken:

1623689_10150467317694945_206065875_n.jpLedsenHjärta

LedsenHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

siceps :
vi kanske har växt ifrån varandra

Tror på detta. Om hon inte börjar ändra på sig och ställa upp för dig som du ställt upp för henne så blir det nog svårt att uppehålla en bff-relation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Tror på detta. Om hon inte börjar ändra på sig och ställa upp för dig som du ställt upp för henne så blir det nog svårt att uppehålla en bff-relation.

ja, precis 


   
SvaraCitera
gulan

bra vänner hittar tillbaka i motgångar så säg hur du känner


   
SvaraCitera