Aviseringar
Rensa alla

Relationsproblem


Ämnesstartare

Hej! det är såhär att jag har ett problem som jag inte alls vet hur jag ska tänka i, är tillsammans med en kille jag älskar. Det känns som våran relation håller på att rasa samman. Han vet alltid att har mig, men känner mig så osäker då jag varit sårad tidigare.

Vi delar många tankar tillsammans, men han är väldigt känslokall. Inte då för att han inte tycker om mig, utan för att han har svårt och visa känslorna. Och jag är helt tvärtom, vilket gör mig osäker på mig själv då jag alltid tror att allting är mitt fel bara för han inte svarar. Jag vet att jag inte borde lägga mina tidigare relationer på honom, men det känns inte som det kommer fungera för får inte den kärleken jag behöver. Jag älskar han och jag vill inte släppa han, men är rädd för att bli sårad. Vet inte vad jag ska göra, då han verkligen har varit en underbar kille, men han har blivit såhär på sistone. Och jag sa till han att det kändes som att han inte brydde sig och då sa han klart till mig att han gör de, men han visar inte till mig. 

Han gör mig nervös vilket innebär att jag alltid övertänker om jag är tillräcklig för honom. Jag är alltid nästan ledsen.


   
Citera

Hmmm... jag känner igen mig i mycket av det här. 

det låter som att du verkligen gillar honom. Skulle vilja säga att det bästa är att prata med honom och förklara hur du känner, men det kan också vara ett riskabelt tillvägagångssätt. Om inte visandet av känslor är på samma nivå kan den ena parten lätt känna sig pressad och attackerad om man skulle ta upp det. Samtidigt vet jag att du nog kommer må sämre av att bara låta det fortgå. 

Du måste nog fundera på om ni verkligen är rätta för varandra. Han kommer inte ändras, och du kommer inte kunna ändra dina känslor särskilt lätt heller. Du förtjänar att känna dig älskad och uppskattad. 

Innan du tar något förhastat beslut tycker jag att du ska testa att dra dig undan lite. Absolut inte bli dryg eller elak - bara precis så att han får tid och rum att själv tänka klart och inse att han vill ha dig. Då kommer han att visa detta genom att vilja träffas/ skriva att han saknar dig osv. Du skrev att han inte alltid har varit på det sättet, så kanske mår han själv lite dåligt? Ge det tid så kommer det lösa sig! 


   
SvaraCitera

Hm,  känner ni varandra? ni  svarar i varandras trådar..Oskyldig


   
SvaraCitera
Annsie

Det kan vara bra att ha i åtanke att det finns något som heter kärleksspråk, vilket innebär olika sätt att visa sin kärlek på.
Det språk som vi själva använder för att ge är också det språk som vi helst vill ha kärlek på. Och när vi inte får det, när vår partner talar ett annat språk, kan vi känna att relationen skaver. I värsta fall kan vi känna oss osedda och oälskade.
Men bara genom att bli medveten om att det finns olika sätt att uttrycka kärlek så har man kommit väldigt långt. När vi vet vad vi och vår partner har för kärleksspråk ökar vår förståelse för var­and­ra. Då har vi också möjlighet att faktiskt prata med vår partner på det kärleksspråk som han eller hon behöver.

De 5 kärleksspråken:

1. Fysisk beröring.
2. Gåvor.
3. Tid tillsammans.
4. Tjänster.
5. Bekräftande ord.

Utifrån din text verkar det som att din kille inte ger dig den bekräftelsen med ord som du känner att du behöver. Han kanske är den typen som istället visar sin kärlek på andra sätt (t.ex genom fysisk beröring, vill spendera mycket tid tillsammans) istället för med ord, vissa har svårt för just det. Om du känner att det är något du verkligen behöver så rekommenderar jag dig att prata med honom om det, kanske är det så att ni har olika kärleksspråk. Ni kan därför prata med varandra om detta och försöka komma fram till en gemensam lösning.


   
SvaraCitera

Ge honom lite utrymme och se om han gör något som visar att han gillar dig. Det är sedan inte du som ska tänka att du inte är tillräcklig för honom, han verkar inte anstränga sig så det är nog mer han som inte är tillräcklig för dig. Hör han av sig till dig eller är det du som hör av dig till honom? Om det bara är du som hör av dig så kanske han känner sig lite fångad. Jag hade ett förhållande förut där jag aldrig fick vara ifred, det var inte en rolig upplevelse.


   
SvaraCitera

Mgtow och det röda pillret
Det här är en udda tanke, jag vet det. Alla här som vill diskutera red pill eller mgtow eller t.o.m. black pill ”någorlunda” lugnt och sansat, utan att bli varnade eller avstängda hela tiden, är välkomna till min Youtubekanal. Använd kommentatorsfälten under mina videor som en tråd. Jag är inte ute efter varken prenumeranter eller likes, gör som ni vill, jag bryr mig inte.
Det är ett experiment som kan gå snett, men jag försöker iallafall.


   
SvaraCitera