Aviseringar
Rensa alla

Relationsproblem


Ämnesstartare

Hej!

Jag och min flickvän har varit tillsammans i ca 2 månader.

Det är så att innan vi blev tillsammans så var hon kär i en kille som inte var kär tillbaka, han ville bara vara vänner. Han sårade Sara(min flickvän) enormt mycket för han höll på med andra tjejer medans de var "på g".
Iallfall hon blev jättesårad och arg på honom. 

Men nu har dem börjat skriva igen, de ska träffas snart och hon säger att "de bara vill vara vänner" och att hon vill gå vidare för det han gjort och bli vän med honom igen. Hon har även skrivit att hon saknar honom innan.

Jag är såklart både orolig och lite avundsjuk. Är rädd att hon ska få känslor för honom igen och dissa mig för honom osv. Fattar inte varför hon bara kan komma över honom? För hon har tidigare sagt att den killen var det värsta som hänt henne och att han fått henne att vilja ta självmord. Och nu helt plötsligt ska hon bara skita i det och bli vän med honom igen.

Hur fan ska jag agera på detta? hjälp mig snälla, mår piss av det.


   
Citera

Säg att du vill vad som är bäst för henne och du vill inte att hon ska bli sårad igen och om hon inte kan se verkligheten och förstå att man inte ska umgås med falska personer som bara lekar så får hon skylla sig själv. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:
Säg att du vill vad som är bäst för henne och du vill inte att hon ska bli sårad igen och om hon inte kan se verkligheten och förstå att man inte ska umgås med falska personer som bara lekar så får hon skylla sig själv. Glad

Har jag sagt till henne. Men det är jävligt jobbigt att dem ska vara ensamma, kan tillägga att de har haft sex innan.


   
SvaraCitera

Hm, jag tror att risken är rätt hög att hon kommer falla för honom igen. Jag tycker att du bör vara mot deras vänskap med tanke på vilket dåligt inflytande han har på henne och att hon verkar ha kvar känslor för honom. Prata med henne om det, försök lyssna och vara vänlig men vik dig inte utan var beslutsam.


   
SvaraCitera

Saile1337:

Har jag sagt till henne. Men det är jävligt jobbigt att dem ska vara ensamma, kan tillägga att de har haft sex innan.

Leta upp honom och säg åt honom att låta henne va?


   
SvaraCitera

Saile1337: Han sårade Sara(min flickvän) enormt mycket för han höll på med andra killar medans de var "på g".

Om han är bög så är det nog ingen fara Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Om han är bög så är det nog ingen fara Tumme upp

Tjejer* :')


   
SvaraCitera

adaq: Om han är bög så är det nog ingen fara

Bara ett påpekande, man kan vara bisexuell och gilla både tjejer och killar.


   
SvaraCitera

Jag ser redan nu vart det kommer leda..
Jag skulle försvarat och påpekat att jag inte tycker det är okej!


   
SvaraCitera

Har man tyckt om någon så pass mycket så kmr man aldrig riktigt kunna släppa hn och har den dessutom sårat en så mår man jätte dåligt.

Prata med henne o ni måste kunna lita på varann. Går hon tillbaka till han så har ni nog inte samma känslor för varann och då spelar det ingen roll om hon träffar nån


   
SvaraCitera
reben

hehe e världens svartsjukaste människa så bör inte uttala mig. men är ju dumt att ba dra slutsatser i förväg. hon kanske faktiskt bara vill va hans vän, fattar det är bull som fan men man får tyvärr inte göra något åt det.

säg att du är orolig o sådär dumt att hålla det inne men hon ska ju inte skuldbeläggas för att hon saknar en kompis. diskutera med henne ifall hon tror att hon kmr bli sårad igen. kan ju va jobbigt o träffa ngn som gjort en illa även om det inte betyder att man blir kär i den igen. kanske bara är att utsätta sig för onödig smärta. 


   
SvaraCitera