Aviseringar
Rensa alla

Religiösa invandrare


Ämnesstartare

Ett av de största hoten mot Sverige är idag främlingsfrientlighet. Partier som Sverigedemokraterna eller till och med svenskarnas parti frodas. Ofta glömmer man dock en annan homofobisk, kvinnofientlig, hatisk, och våldsbejakande del, nämligen RELIGIONEN. Islam är ett exempel en farlig religion och det visas gång på gång i både studier och dokumentärer både innanför och utanför Sverige. Samma sak kan sägas om kristendomen.

Högt uppsatta imamer i Sverige uppmanar män att vara otrogna, slå sina fruar, och dylikt. Den som någonsin har läst Koranen i sitt liv - utan att göra egna tolkningar, och utan att hoppa över obehagliga stycken och bara behålla moraliskt acceptabla stycken, inser vilken hatisk bok det är. Problemet med muslimer (gäller även kristna!) är att dom alltid gör egna tolkningar och bortförklarar saker som står i deras på så fort man kritiserar dom. Länder som Norge hålls fredsmöten där man påpekar att homosexuella bör mördas.Detta accepteras i större grad eftersom det ingår i religionsfriheten. Att säga att homosexuella bör stenas till döds är alltsåm endast acceptabelt om man är religiös, därför att om man inte är religiös och säger

något sånt så riskerar man att dömas för hatbrott. Den som slänger en tårta i ansiktet på Abdirizak Waberi kan förvätna sig hårdare påföljder eftersom han är religiös och dessutom tillhör en minoritet. Det är alltså ens religion och om man är en minoritet eller inte som avgör moralen i det man säger, inte vad man faktiskt säger.mReligionen är alltså priviligerad.

En del anser till och med att man ska respektera en sådan åsikt FÖR ATT den är religiös. Man vill ju inte kränka religiösa känslor. Länder som helt styrs av Koranen är så långt ifrån demokratier man kan komma, och i länder som England försöker muslimer att påtvinga  religiösa lagar. Det gäller naturligtvis inte enbart muslimer. Det gäller även andra hatiska grupper, som exempelvis kristna. Men islam är den religion som är minst. Det finns undersökningar som visar att religiösa i överlag är mindre intelligent än de som inte är religiösa. Troligtvis för att ateister eller agnostiker använder logik och evidens för att finna svar. Vad vi gör när vi låter religiösa flyta in i stora mängder i Sverige är att vi minskar intelligensen i landet och ökar vidskepligheten och fientligheten emot vetenskapen och moralfilosofin. Vi motverkar alltså det som har byggt vårt samhälle.

Kristendomen ska dock inte komma undan. Här är några smakprov på religionens olika ansikten.

MUSLIMER I NORGE DISKUTERAR STENING I EN KONFERENS OM FRED.


SVERIGE UNGA MUSLIMER BJUDER INMAN SOM UPPMANAR TILL MASSMORD OCH FAR MED LÖGNER.

LARS VILKS ATTACKERAS AV MUSLIMER

SVENSKA MUSLIMER VILL INFÖRA RELIGIÖSA LAGAR I SVERIGE

MUSLIM I SVERIGE VILL DRÄNKA JUDAR I SPOTT


KRISTNA I USA VILL MÖRDA OCH TORTERA HOMOSEXUELLA


DEBATT MED KRISTNA OCH IRRATIONELLA WENDY WRIGHT


KRISTNA OGILLAR LAGAR SOM FÖRBJUDER KRÄNKNING OCH MISSHANDEL AV HOMOSEXUELLA


KALLA FAKTA - MUSLIMSKA EXTREMISTER I ROSENGÅRD

KVINNOFÖRTRYCK UPPMANAS I SVENSKA MOSKÉER

Nu till frågan: VARFÖR ska vi i Sverige ta emot religiösa människor helt kravlöst? Varför ska vi i Sverige ta emot kulturer som baseras på skrifter som de facto skrevs av vildar för över 2000 år sedan?

Nu säger jag inte att alla är extremister. Endast dom som tolkar Koranen och Bibeln rätt är extremister. Det vill säga dom som läser vad det står och inte myglar och utelämnar delar före egen vinning.

Jag tror att Sverige på sikt kan vinna på att göra detta:

Förbjuda människor som är kristna eller muslimer att invandra till Sverige. Alternativt DRASTISKT minska antalet religiösa invandrare. För att få invandra till Sverige bör ett krav vara att man avsäger sig sin religion. Den som inte gör detta bör inte komma till Sverige. Vill man leva som religiös kan man göra det i andra länder som exempelvis USA eller Iran. Jag tror även att det skulle minska segrationen i samhället. Det värsta scenariot vore ett samhälle där en stor andel består av religiösa.

Varför ska vi i Sverige ta emot kulturer som baseras på skrifter som de facto skrevs av vildar för över 2000 år sedan?


   
Citera
Ämnesstartare

När ska du ut ur garderoben? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orkar dessvärre inte läsa allt, röstar bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan nu hitta 199 länkar till hur farliga homofober är. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: Kan nu hitta 199 länkar till hur farliga homofober är.

Vad menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag håller helt med! Äntligen! Har funnit ljuset nu av denna tråd! Wow! Puss Patrick! Du behöver ej vara rädd att jag är kvinna pga min puss! Är man! Tack ännu en gång patriot!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Vad menar du?

Att du länkar ett par länkar som ska representera en stor del av den svenska befolkingen, och 1/7 av befolkingen är rätt så korkat. Men förstår att du inte kan lista ut det själv, herr magnetfilosof


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstår inte varför man kritiserar intolerans med att propagera för just det man kritiserar - intolerans. men what ever floats your boat osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men nu blandar du ju ihop kulturer och religion.

Min fd chef och hennes man röstade på FI, eller iaf min fd chef, är nattvandrare, tar in hemlösa katter, höll på att skaffa fosterbarn och var båda tatuerade etc. Och troende muslimer. Känner att de nog gör mer gott än många infödda svenskar och hade ditt förslag gått igenom hade de ju inte fått komma hit.
Sedan att det finns folk med vidriga värderingar och ett beteende som hör hemma i bur är ju jättebeklagligt men det beror på mer än bara dess religion.

Men jag är av den åsikten att vi alla skulle må bättre om ingen av religionerna någonsin uppfunnits.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"patrick har gjort en tråd, bäst att jag skriver i den"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är du kuk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

''Varför ska vi i Sverige ta emot kulturer som baseras på skrifter som de facto skrevs av vildar för över 2000 år sedan?'' 

'Vildar' vilka jämför du med då ? emot dom som levde här i norden eller vad ? 

2000 år syftar du på  gamla testamentet eller Tora ? 

Du har en jävla massa faktafel i ditt inlägg , konstigt att man inte tar de så seriöst då ^^ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: Annat

Du angriper bara islam. Håll käften någon jävla gång med dina jävla konspirationsteorier din jävla idiot. Ja, jag tar till påhopp, för att jag är så jävla trött på dina påhopp och ditt jävla hetsande och hatande och uppmanande till hatande. Må 1000 elefanter trampa på din kuk, jävla minipitt.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Du angriper bara islam. Håll käften någon jävla gång med dina jävla konspirationsteorier din jävla idiot. Ja, jag tar till påhopp, för att jag är så jävla trött på dina påhopp och ditt jävla hetsande och hatande och uppmanande till hatande. Må 1000 elefanter trampa på din kuk, jävla minipitt.

Hjärta

Äntligen ,jag väntade bara på att någon skulle explodera ut dom rättvisa orden till Den Minipittface Konspirationsten Patrick  ! 


   
SvaraCitera

um chilla ner sluta ta livet seriöst, har du ens sett det hända? Ingen kan tolka koranen biblen eller toran eftersom att texterna är så gammla och kan tolkas på många sätt, de som tror att de kan ngt om religion och snackar om att mörda folk kan ingt / de som hatar folk. Tro int att du är bättre än dem ba för att du kmr till en ungdomssida och sitter och skriver ditt skit som ingen bryr sig om tbh för att ingen är seriös här på sidan

U


   
SvaraCitera