Aviseringar
Rensa alla

Religiösa invandrare


Ämnesstartare

Aaron: 2000 år syftar du på gamla testamentet eller Tora ?

Både Koranen och Bibeln är uråldriga skrifter. Att det var vildar som skrev boken för över tusen år sedan är ett faktum. Vad jämför jag med? Dagens samhälle. Hela idén att basera moral och etik på skrift som är över tusen år gammal är löjligt.

Aaron: Du har en jävla massa faktafel i ditt inlägg , konstigt att man inte tar de så seriöst då

Exakt vilka faktafel syftar du på?

Storchen84: Håll käften någon jävla gång med dina jävla konspirationsteorier din jävla idiot. Ja, jag tar till påhopp, för att jag är så jävla trött på dina påhopp och ditt jävla hetsande och hatande och uppmanande till hatande. Må 1000 elefanter trampa på din kuk, jävla minipitt.

Konspirationsteori?

Det är ingen ''konspirationsteori'' att religion ställer till med elände i världen. Om du tror att Islam är en fredlig religion så se på de länder som följer Koranens budskap. Det är ingen konspirationsteori att det är obehagligt när det finns människor i det här landet som vill ha religiösa lagar. Det är ingen konspirationsteori att muslimer bedriver hat, genom att propagera för kvinnoförtryck, homohat, mord, och liknande. Vilket är precis vad dokumentärer och intervjuer visar. Det är fakta. Det finns dokumenterat. Det är ingen konspirationsteori att religion har något privilegium som gör den näst intill oantastbar, oavsett hur mycket bigott nonsens religiösa häver hur sig, och oavsett hur mycket intolerans dom sprider. Hade Sverigedemokraterna haft ett lika intolerant partiprogram som koranen eller bibeln då jäklar hade folk blivit helt galna.

Jag angriper för övrigt inte bara islam. Jag angriper även kristendomen. Men islam är i nutid den religion som skapar mest elände i världen oavsett hur mycket folk vill tro att det är ''a religion of peace'' så är det verkligen inte så i praktiken. Det är en uråldrig skrift med unkna värderingar.

Varför ska vi acceptera sånt? Vad gör Koranen eller Bibelns budskap om mord så mycket bättre än ett rasistiskt partiprogram?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vore det inte lättare om SD bara gjorde en lista på vilka de skulle släppa in, verkar vara ett sånt djävla jobb att göra det åt andra hållet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill gå till närmsta pizzeria och köpa den vidrigaste pizzan, lägga på margarin och trycka in den i käften, bit för bit. efter 30 min vill jag in på toan och spy 

Min reaktion av att läsa lite av trådstarten, mer vågar jg mig inte på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Släng ut de abrahamitiska religionerna från vår nord


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur skall man göra, Patrick?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om vi krossar Sverigedemokraterna, Svenskarnas parti, Islam, och all Kristendom som inte är ''mainstream'' (det vill säga Svenska Kyrkan) så kan jag lova er en godare framtid i ett samhälle där ateism, vetenskap, moralisk och politisk filosofi härskar. I ett sådant samhälle finns ingen ''absolut moral''. Utan moralen baseras på sunda diskussioner, debatter och inlägg. De typer av diskussioner som har gett kvinnor rättigheter. De diskussioner som tog stånd mot slaveri och förtryck. Hade religionen fått bestämma hade vi aldrig sett ljuset av något av detta. Ett samhälle där man inte frågar: ''vad tror du på?'', utan ''Vilka belägg har du för det du tror på?''. Ett samhälle där det inte finns plats för extremister. Sverige är ett av världen bästa länder och genom att importera religion så försämrar vi samhället på sikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Vore det inte lättare om SD bara gjorde en lista på vilka de skulle släppa in, verkar vara ett sånt djävla jobb att göra det åt andra hållet.

Tror de gjort något liknande, fann denna video, tydligen från en gammal konferens vad jag hört :s(fast denna lista är omvänd) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: . Ett samhälle där det inte finns plats för extremister. Sverige är ett av världen bästa länder och genom att importera religion så försämrar vi samhället på sikt.

 varför gör ingen det? :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: Sverige är ett av världen bästa länder och genom att importera religion så försämrar vi samhället på sikt.

Fast det är ju bara din åsikt. Jag är säkert inte ensam om att hellre exportera dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Tror de gjort något liknande, fann denna video, tydligen från en gammal konferens vad jag hört :s

Najs, det är alltid bra att få lyssna på lite färskt material från deras senaste partimöten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det är ingen åsikt.

Skandinavien tillhör de bästa länderna i världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: Skandinavien tillhör de bästa länderna i världen.

Beroende på vad man värderar. Med andra ord är det en högst personlig åsikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Beroende på vad man värderar

Utbildning, hälsa, livskvalitet, ekonomisk konkurrenskraft och det politiska läget är några saker man tittar på.

 Det står litegrann om det här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13699439.ab

De riktigt religiösa länderna har alla en sak gemensamt: de är skitländer. I nuläget importerar vi religion från Irak, Iran, och till liten del USA. Jag har inget emot människorna. Men jag har något emot deras religion. Människorna får gärna komma hit givet att dom erkänner sig som ateister och slänger iväg sin religion. Alla som överhuvudtaget tvekar att göra det ska inte få komma till Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Utbildning, hälsa, livskvalitet, ekonomisk konkurrenskraft och det politiska läget är några saker man tittar på.

 Det står litegrann om det här:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13699439.ab

De riktigt religiösa länderna har alla en sak gemensamt: de är skitländer. I nuläget importerar vi religion från Irak, Iran, och till liten del USA. Jag har inget emot människorna. Men jag har något emot deras religion. Människorna får gärna komma hit givet att dom erkänner sig som ateister och slänger iväg sin religion. Alla som överhuvudtaget tvekar att göra det ska inte få komma till Sverige.

Fast ska vi kasta bort friheten att tänka eller tro på vad vi vill? Jag vill inte bo i ett land där jag inte tillåts tro.
För övrigt så är dom där sakerna du listar också till stor del personliga och mycket svåra att mäta. Det du anser vara god livskvalité kanske jag inte alls finner tillfredställande. Detsamma med utbildning, det beror ju alldeles på vad man är ute efter och hur man vill utbilda sig. Dessutom känns det som om det finns fler saker som definerar ett land, så som kultur, arbetsmarknad, mångfalld och mycket annat. Hur man mäter vilket land som är "Bäst" som du uttryckte det är högst personligt oavsätt vad aftonbladet har berättat för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD är inget främlingsfientligt parti. Du har helt fel i det. Anledningen till att folk kallar SD för främlingsfientliga är just för att de kritiserar islams brist på demokrati, vilket du också gör. SD kritiserar alltså på samma sätt som dig islam och det gör inte SD till främlingsfientliga. 

Först och främst rör problemet till största del muslimer och inte kristna, men i vilket fall som helst så är inte ett förbud rätt väg att gå. Vi bör uppmuntra de liberala muslimer som är demokratiska och som faktiskt vill förändra religionen, det är genom att ge dessa grupper större utrymme som vi faktiskt kan lösa många av de problem som finns inom islam. 

Ett förbud mot islam är alltså inte rätt väg att gå. Däremot ska vi ha större krav på att folk som kommer till Sverige faktiskt delar våra värderingar och genom detta hade nog många odemokratiska muslimer sållats bort.


   
SvaraCitera