Aviseringar
Rensa alla

Religiösa trakasserier på universitetet.


Ämnesstartare

Hej.
Jag vill informera ungdomar att sedan man tillåtit religiösa friskolor har jag blivit mobbad och trakasserad på universitetet när jag läste till civilingenjör i teknisk fysik på LTH.
Jag har aldrig blivit mobbad någonsin i skolan förrän jag började på universitetet LTH i Lund för att läsa till civilingenjör i teknisk fysik.
Jag har alltid varit öppen med att jag inte tror på något religiösa och skojade om att jag kunde bevisa att gud inte existerar med matematik osv.  Efter ca 3 veckor blev jag för första gången mordhotad på en studentfest som kallas Lophtet. En kille kom fram och skrek mig rakt i ansiktet att han hatade mig och skulle döda mig. 
Efter det kom telefonhot på nätterna innan tentor, fick cykel och bil saboterad innan tentor och blev mobbad och trakasserad på raster och föreläsningar.  
Jag har även lagt en polisanmälan på detta. 
Då jag till en början inte visste vad det handlade om eller varför jag blev angripen, började samla namnen på de som mobbade mig och efter googlande och sökande på FaceBook kunde jag till slut hitta ett statistiskt bevis på att det var religiösa som mobbade mig.  Jag fann även andra som var utsatta för samma sak på LTH och andra universitet.  Detta fortsatte efter examen på arbetsplatser.
Jag försökte informera universiteten men vet inte om det har hjälpt.
Så därför skriver jag vad jag varit med om på ungdomsforum och liknande för att försöka varna ungdomar.
Religiösa ungdomar kommer idag ut från slutna religiösa skolor och när de möter humanister och ateister gör de allt de kan för att gallra ut dessa från universiteten och arbetsplatser. 
Jag kom i diskussion senast igår lördag den 6 dec i Malmö med en kristen person och vi hälsade och diskuterade allmänt om saker. När vi kom in på religion och jag sa jag var ateist och fysiker blev han aggressiv.
Jag avslutade diskussionen naturligtvis och skulle ta i hand i sann demokratisk anda. Men han vägrade att ta mig i hand då jag var ateist.  
Jag tror detta är ett samhällsproblem och om de får fortsätta att gallra ut ateister från högre utbildningar kommer vi att få det som i USA där inga politiker vågar säga att de är ateister utan att bli utfrysta osv.

Det är ni ungdomar som måste göras medvetna om deras aktiva gallrings-strategier.

Hör av er om ni vill veta mer.

Min hemsida GameReality 

M.Sc. Magnus Ivarsson


   
Citera
mynona

Ännu ett argument mot religiösa friskolor, således. Det är som en pust ur det förflutna - eller från mellanöstern/amerikanska bibelbältet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De kanske mobbar dig för att du är ingenjör och fortfarande inte kan sätta ihop en enkel websida?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
De kanske mobbar dig för att du är ingenjör och fortfarande inte kan sätta ihop en enkel websida?

😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte på dig. Inte många religiösa  på lth


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror dig. Ser samma sak i uppsala, ej mobbning men stigmatisering. Fördomar, onödiga kommentarer etc om teologer och präststudentboenden är rätt vanligt här. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga:
Jag tror inte på dig. Inte många religiösa  på lth

När jag förklarade hur man kunde förklara kvantfysiken med en deterministisk fysik som då bevisar att gud inte finns kom religiösa in till LTH och trakasserade mig på föreläsningar och raster.  Det var inte alltid studenter på skolan.  De mest fanatiska kom inte från skolan och jag kunde identifiera dem enbart efter att följa efter dem tills de kom till en bil och där jag kunde anteckna bilens registreringsnummer och sedan få personuppgifter.  Scientologer och Livets ord var bland de värsta.  Hör av er så får ni personlistor och de statistiska bevisen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
De kanske mobbar dig för att du är ingenjör och fortfarande inte kan sätta ihop en enkel websida?

Kolla min flash längre ner. Om du har en mac ser du troligtvis inte den.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äre din nya ganon 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jlivingstonsg:

Kolla min flash längre ner. Om du har en mac ser du troligtvis inte den.  

Jag har inte en mac, och flash slutade vettigt folk att använda för säkert 5 år sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jlivingstonsg:

När jag förklarade hur man kunde förklara kvantfysiken med en deterministisk fysik som då bevisar att gud inte finns kom religiösa in till LTH och trakasserade mig på föreläsningar och raster.  Det var inte alltid studenter på skolan.  De mest fanatiska kom inte från skolan och jag kunde identifiera dem enbart efter att följa efter dem tills de kom till en bil och där jag kunde anteckna bilens registreringsnummer och sedan få personuppgifter.  Scientologer och Livets ord var bland de värsta.  Hör av er så får ni personlistor och de statistiska bevisen.

Jag tror att du bara vill göra reklam för din sida?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Jag tror dig. Ser samma sak 
onödiga kommentarer etc om teologer och präststudeq     

Det är väl inte samma sak?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga:

Det är väl inte samma sak?

Precis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga:

Jag tror att du bara vill göra reklam för din sida?

Jag har inte sagt åt någon titta på min hemsida. 


   
SvaraCitera