Aviseringar
Rensa alla

Religion


Ämnesstartare

Crypto:

så p.g.a detta så finns det inga smarta troende?

Det finns säkerligen de som är smarta och troende, men hur många 'överintelligenta' som är troende är det som jag är ute efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SRBCCCC:

men hur många 'överintelligenta' som är troende är det som jag är ute efter.

skrev du inte i första inlägget.
bara för att man är överintelligent betyder det inte att man har rätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

skrev du inte i första inlägget.

Jag var inte seriös med det första inlägget heller.

Crypto:

bara för att man är överintelligent betyder det inte att man har rätt

Det har ingen sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du igen[smile]


   
SvaraCitera

SRBCCCC:

hur många 'överintelligenta' som är troende är det

Definiera överintelligent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClMough:

Definiera överintelligent.

En intelligenskvot över 130..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SRBCCCC:

Religion

Finns det någonting som säger emot det faktum att de som tror på Gud eller annat trams lider utav en låg intelligenskvot?

Ja det gör det! Att du existerar är ett bevis nog! [wink] ... [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Att du existerar är ett bevis nog!

Den meningen var inte ens logisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har en sån t-shirt mohahahahahahha! >.>

12259420071011216421446298_L.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SRBCCCC:

Den meningen var inte ens logisk.

[bigsmile] Du har bara bevisat att de som inte tror på GUD är mindre intelligenta än de som tror på GUD annars hade du fattat vad jag menat. [bigsmile]

Vad jag menade var att eftersom GUD är skaparen av hela "världsalltet" inkl SRBCCCC så är det ett bevis för att GUD finns. Om INTE GUD funnits hade inte du existerat idag. Inte universum heller. [smile]


   
SvaraCitera

SRBCCCC:

En intelligenskvot över 130..

Okej. Och detta besämmer Mensa eller Giga Society?


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

Vad jag menade var att eftersom GUD är skaparen av hela "världsalltet" inkl SRBCCCC så är det ett bevis för att GUD finns. Om INTE GUD funnits hade inte du existerat idag. Inte universum heller.

Jag förstår att du kallar dig själv TheSpookyMan ... hur är det där en logisk slutsats? Den logiska formuleringen av det där argumentet hade varit: "Om INTE ORSAKEN funnits hade inte du existerat idag. Inte universum heller. [smile]"

Vad orsaken är kan man argumentera om. Izanagi och Izanami är ju ett alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De är inte nödvändigtvis korkade men defekta på något sätt är dem ju. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lambda89:

Jag förstår att du kallar dig själv TheSpookyMan ... hur är det där en logisk slutsats? Den logiska formuleringen av det där argumentet hade varit: "Om INTE ORSAKEN funnits hade inte du existerat idag. Inte universum heller.

Vad orsaken är kan man argumentera om. Izanagi och Izanami är ju ett alternativ.[smile]"

Att jag har tagit namnet "TheSpookyMan" beror väl främst på att scriptet som UM kör kräver att man anger några former av bokstäver eller siffror som användarnamn. Man kan liksom inte bara låta raden stå helt öppen/tom. Jag kunde lika väl kallat mig "No1" eller "123" eller "abc" eller whatever...

Om du inte vill kalla GUD för GUD utan kalla GUD för ORSAKEN har ju ingen betydelse. Det förändrar ju inte på något sätt universums skapelse eller din o min existens.
Din egen existens har ju inte förändrats av att du är döpt o fått ett namn. Du hade ju likväl funnits även om de varit namnlös.

Izanagi och Izanami... eller GUD!? Vilket passar dig bäst? [smile]


   
SvaraCitera

har hört att det finns någon slags gen som gör att vissa människor väljer att tro på gud.


   
SvaraCitera