Aviseringar
Rensa alla

Religion är roten till allt ont?


Ämnesstartare

Religion är roten till allt ont?

Tror du ärligt tror att om religionen skulle försvinna från ansiktet jorden,
människor skulle inte genast komma på något annat att föda hat och trångsynthet?

Citat: "Gör inte skylla på religioner, skyll folket"


   
Citera

Visst kan man skylla på religion men nu är det så att skulle det aldrig någonsin existerat så skulle det finnas annat som var grunden till det onda. Det finns faktiskt också goda delar ur religion men det tänker väl ingen på i den här tardiga planeten. Tacka vet jag Jupiter. Om man ens tänker en ond tanke där så dör man och föds om på nytt.


   
SvaraCitera

Nej, det tror jag inte.


   
SvaraCitera

Du har fått allt om bakfoten.
Det är Högern som är roten till allt ont[y]


   
SvaraCitera

Folket skapade religionen, folket är i slutändan skyldiga för alla dumheter som sker i religionens namn.

Religion är ej roten till allt ont, dock hjälper religionen till att rättfärdiga vissa dumheter... [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Peacemaker:

Folket skapade religionen, folket är i slutändan skyldiga för alla dumheter som sker i religionens namn.

Religion är ej roten till allt ont, dock hjälper religionen till att rättfärdiga vissa dumheter... [rolleyes]

/signed, sealed and delivered


   
SvaraCitera

Det är människorna.


   
SvaraCitera

Man är nog rejält dum i huvudet om man tror detta.

Allmän trångsynthet och brist på respekt är vad som förstör världen.


   
SvaraCitera

Nej, kvinnor är.


   
SvaraCitera
nrg89

Pxinfi:

Tror du ärligt tror att om religionen skulle försvinna från ansiktet jorden,
människor skulle inte genast komma på något annat att föda hat och trångsynthet?

Ingenting är roten till allt ont. Ett ateistiskt samhälle skulle ha en massa ondska kvar, ett kapitalistiskt samhälle skulle ha en massa ondska kvar, ett kommunistiskt samhälle skulle ha en massa ondska kvar, ett liberalt samhälle skulle ha en massa ondska kvar, ja man kommer helt enkelt aldrig ifrån det.

Så länge folk tror att det bara finns ett enda svar på världens alla problem så finns det inget hopp för den här världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nix racism och hat


   
SvaraCitera

Guzen Von Kuruzen:

nix racism och hat

som återfinns i gamla testamentet bland annat.

delvis har viss ondska kommit från religion, men samtidigt har en del gott faktiskt kommit, mot förmodan, från religion.


   
SvaraCitera

serenity:

Nej, kvinnor är.


   
SvaraCitera

Asegli:

serenity: Nej, kvinnor är.

Varför citerar du mig och slösar min dyrbara tid?


   
SvaraCitera

serenity:

Varför citerar du mig

För att det går snabbare att citera än att skriva själv.


   
SvaraCitera