Aviseringar
Rensa alla

Religion = galenskaper


mediakatt:

Jag är bekväm med att folk ibland hävdar saker utan att kunna bevisa dem. Jag är inte bekväm med att folk kritiserar någons ståndpunkt i en fråga för att den saknar bevis när deras egen ståndpunkt också gör det.

Fair enough.


   
SvaraCitera

Det håller människan tillbaka ja, svenskar vet inte hur privilegierade dom är som tex slipper leva under religiösa lagar, tänk bara på alla kvinnor som varje år dör då dom illegalt måste göra aborter i nån jävla skitig Colombiansk källare, alla självmordsbombararslen eller alla störda jävla katolska präster som lever enligt så skruvade regler att dom måste ventilera sig genom sodomisera korgossarna, påven som säger att kondomer förvärrar aidskrisen osv.


   
SvaraCitera

kokad96:

VAD tycker ni?

Kan inte instämma bättre...


   
SvaraCitera

Complicated:

Alla behöver något att tro på, oavsett om det är allah,jultomten, sig själv elr kalle anka.

Jag gillar dig! Du jämför Allah och gud med jultomten och kalle anka [love] I LOVE IT! [love] Fler som dig! [love]


   
SvaraCitera

det går inte att ha en sån här diskussion utan det här klippet postas

[smile]


   
SvaraCitera

Floppsen:

Jag gillar dig! Du jämför Allah och gud med jultomten och kalle anka I LOVE IT! Fler som dig!

hahaha[wink] jadu.. jag må vara kristen i grund och botten. Men jag tror inte på att det sitter en s.k jesus kristus som dinglar med benen och snoppen från ngt moln.[smile]


   
SvaraCitera

Complicated:

hahaha[wink] jadu.. jag må vara kristen i grund och botten. Men jag tror inte på att det sitter en s.k jesus kristus som dinglar med benen och snoppen från ngt moln.[smile]

[love] Det låter som en sund tro [cute]


   
SvaraCitera

Floppsen:

Det låter som en sund tro

tackar tackar[smile][wink]


   
SvaraCitera

Complicated:

tackar tackar[smile][wink]

[smile]


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olycklig:

Bibeln är översatt sju biljarder gånger.. från början var det säkert bara en fjuttig berättelse..

Finns studier (eller nå liknande) som visar på att bibeln knappt har förändrats alls från grundtexten till nu... om jag bara visste vart jag hittar dessa studier så hade jag gärna delat med mig utav dem men då jag själv läste om det var ett antal år sedan och har nu glömt bort det... tyvärr.


   
SvaraCitera

MrMetrixa:

Finns studier (eller nå liknande) som visar på att bibeln knappt har förändrats alls från grundtexten till nu

Finns nog studier för det mesta som inte ens är särskilt pålitliga 🙂

Sen att man valde ut vissa texter som man ville ha i bibeln och tog bort andra som sa emot dem är en annan sak.

+ att en hel del saker i bibeln säger emot sig själv 🙂


   
SvaraCitera

MrMetrixa:

Finns studier (eller nå liknande) som visar på att bibeln knappt har förändrats alls från grundtexten till nu... om jag bara visste vart jag hittar dessa studier så hade jag gärna delat med mig utav dem men då jag själv läste om det var ett antal år sedan och har nu glömt bort det... tyvärr.

En jävla massa chapters har ju kapats bort redan för 1700 år sen. Läste förövrigt också för några år sen om hur tomten bor i Upplands Väsby och extraknäcker på donken, har dock glömt vart jag såg det.


   
SvaraCitera

MrMetrixa:

Finns studier (eller nå liknande) som visar på att bibeln knappt har förändrats alls

hade studierna varit så bra så hade vi kunnat se hela bibeln som original på internet och den skulle finnas på någon super stor kristen hemsida. Men det gör den ju inte.. Vanliga människor får inte se det lilla original som finns.. om det ens finns något sånt.. Finns det något att dölja kanske?

Studier säger inte ett skit om kristendomen. allt är skrivna från saker kristet folk troligen skrivit i gamla böcker. att skriva studier om en gud och hur mäktig han är eller vad de nu än står. vad är meningen om bibeln finns?

Finns ett tv program som går igenom en massa viktiga kristna föremål och alla sågs som fejk utav forskare/vetenskapsmän som vet vad dom gör. kommer inte ihåg vad det hette..

Folk säljer fejkade föremål för att tjäna pengar på guds historia.
Det var nog lika dant från första början.. Folket som skrev böckerna var smarta och ville tjäna pengar på vilsna människor..

Kolla på Noas ark' atheister kan lägga ut en liten stock på ett berg som de fifflat lite med och de största storlirarna i kristendomen anser att det är från 'Noas ark'. bara det visar ju på hur lågt utbildade de är om vad de håller på med, Varför låter gud alla kristna göra sig till så stort åtlöje?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är ni så trångsynta att ni drar alla religioner över en kam?


   
SvaraCitera