Aviseringar
Rensa alla

Religion!!!


Makkan
Ämnesstartare

Tjena jag vill bara höra om vad ni tycker om religion och vad betyder religion för er.  Dela gärna med er om vilken religion ni tillhör om ni tillhör någon. 


   
Citera

blä


   
SvaraCitera

Avskyr religion.


   
SvaraCitera

Ja tror inte på nån Gud, men ja ser islam  (feminismens religion) som fredens religion


   
SvaraCitera

GamerAdam: (feminismens religion)

Mycket glad


   
SvaraCitera

Mycket glad


   
SvaraCitera

S3ON:

Mycket glad

utveckla, ja tar det där som ironi, ja vill veta på vilket sett, det inte är feminismens religion


   
SvaraCitera

GamerAdam:

utveckla, ja tar det där som ironi, ja vill veta på vilket sett, det inte är feminismens religion

Så vitt jag vet är feminismen inte uppbyggd på någon religion.      


   
SvaraCitera
time
 time

GamerAdam:

utveckla, ja tar det där som ironi, ja vill veta på vilket sett, det inte är feminismens religion

Ingen religion är feministisk, alla har mannen som utgångspunkt, männen spelar alltid den viktigaste rollen, kvinnan förlorar nästan på varje religion. Att koranen har några punkter som är mer kvinnovänliga än bibeln och toran gör inte islam till en feministisk religion.


   
SvaraCitera

time:

Ingen religion är feministisk, alla har mannen som utgångspunkt, männen spelar alltid den viktigaste rollen, kvinnan förlorar nästan på varje religion. Att koranen har några punkter som är mer kvinnovänliga än bibeln och toran gör inte islam till en feministisk religion.

Vill påminna om att tråden handlar om vad man tycker om religion och vad religion betyder för en


   
SvaraCitera
time
 time

GamerAdam:

Vill påminna om att tråden handlar om vad  tycker om religion och vad religion betyder för en

Du frågade ju specifikt efter en motivering till varför islam inte är feminismens religion.


   
SvaraCitera

Har ingen relation till religion.


   
SvaraCitera

Tycker religionsbroschyrerna är rätt goa o läsa och diggar dem. Men håller mig absolut inte till någon. Dock så tycker jag nog att Buddha vart en cool snubbe och gillar allt om den killen lite extra mycket. Samt att många har gjort filmer som innehåller massa saker om ná.

Eller mer exakt; Vajrayana.


   
SvaraCitera

time:

Ingen religion är feministisk, alla har mannen som utgångspunkt, männen spelar alltid den viktigaste rollen, kvinnan förlorar nästan på varje religion. Att koranen har några punkter som är mer kvinnovänliga än bibeln och toran gör inte islam till en feministisk religion.

feminism= 

Namnlösaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Kvinnosakskamp 

islam har många sådana 


   
SvaraCitera
mynona

Jag förstår att det finns ett behov av att ha en existentiell teori/övertygelse om saker vi inte kan veta något om, själen, livet efter döden, livets mening osv - för biologismen är ju fullständigt förnedrande hjärndöd - men jag anser inte att man behöver bli anhängare av en religion för att fylla det behovet; i så fall är det bättre att fundera ut en personlig sådan. Religion associerar jag md organiserad religion och en sådan ser jag som en censur av tankevärlden och därmed ett hinder för personlig frihet och intellektuellt ansvar. 


   
SvaraCitera