Aviseringar
Rensa alla

Religion


Fuck?
Ämnesstartare

Jag är jävligt förbannad på religionen i skolan. Varför ska vi lära oss om saker som man inte ens vet har hänt? Det är ju som att lära sig om troll och häxor, inget av dem finns ju. Jag hatar alla religioner lika mycket, usch. Kan någon svara på varför man ska lära sig sånt? Vet att man typ ska veta hur andra personer lever och så, men jag bryr mig inte överhuvudtaget. 


   
Citera

Pga jävligt många på denna jord tror på eller har trott på dessa religioner och det har format samhället och fortsätter forma samhället. Skärp dig.


   
SvaraCitera

Välkommen till "verkligheten"! 


   
SvaraCitera

Men gå inte till skolan då om du inte bryr dig?  Det är så lätt, egentligen. 


   
SvaraCitera

Från Borlänge förstås


   
SvaraCitera
Fuck?
Ämnesstartare

Förlåt att jag kommer från borläge då? Och jag tänker fan inte skita i skolan bara för det, ska prata med min lärare om jag kan göra något annat ist. Ni tycker säkert att jag är rasist (ja det är jag) men ni är väll också rasister om ni dömmer mig för att jag bor i Borlänge?


   
SvaraCitera

Fuck?: ska prata med min lärare om jag kan göra något annat ist.

Gjorde detta med min lärare i religion under högstadiet, hon gav mig en bibel som svar. : / 


   
SvaraCitera

En bibel som för övrigt användes för att få fyr på brasan till grillningen samma vecka. Glad


   
SvaraCitera

Fuck?: Ni tycker säkert att jag är rasist (ja det är jag) men ni är väll också rasister om ni dömmer mig för att jag bor i Borlänge?

Galen


   
SvaraCitera

S3ON:

Gjorde detta med min lärare i religion under högstadiet, hon gav mig en bibel som svar. : / 

Hjärta


   
SvaraCitera
Fuck?
Ämnesstartare

S3ON:
En bibel som för övrigt användes för att få fyr på brasan till grillningen samma vecka. Glad

Haha! Aa vi får väll se vad hon tycker.


   
SvaraCitera

Fuck?:

Haha! Aa vi får väll se vad hon tycker.

Du lever ju trots inte i Smålands Jerusalem så du kanske har en chans!.. 


   
SvaraCitera

För att inte missförstå religioner vilket du uppenbart gör. Varför hatar ni religion? 

Jag tkr nt religion är nå dåligt om det nt går ut på att döda å våldtäkt osv.. Det är ju sällan religionens fel, utan utövarnas fel om de begår brott. 


   
SvaraCitera

dazed:
Pga jävligt många på denna jord tror på eller har trott på dessa religioner och det har format samhället och fortsätter forma samhället. Skärp dig.

Precis, att lära sig om galenskap kan ses som onödigt men när man tar in att 85% av världens befolkning tror på galenskapen kan det nog vara bland det viktigaste att lära sig.


   
SvaraCitera
Fuck?
Ämnesstartare

S3ON:

Du lever ju trots inte i Smålands Jerusalem så du kanske har en chans!.. 

Bor tyvärr i Borlänge (sveriges fulaste stad.. 😉 ) 


   
SvaraCitera