Aviseringar
Rensa alla

Religionen härstamar från vanföreställing och schizofreni =)


Ämnesstartare

Några tankar som flög igenom mitt huvud förut[smile] Det känns också som en logisk lösnign för att bevisa att religion är falskt.

Religionen härstamar från en sak mäniskan kallar vanföreställning. Vanföreställning är en symtom som orsakar en felaktig föreställning på verkligheten som gör lätt att folk missuppfattar saker och ting. Alla gudar är skapade pga vanföreställningen jävligt missuppfattade ting som absolut inte existerar i himlen vi har över oss. Vannföreställning förekomer oftast vid Schizofreni som är ett gott tecken på att många skaffar trevliga låtsas vänner under schizofrenin som tex alla gudar. Det är ett klart vanföreställningen är ett tecken på psykisk sjukdom likaså schizofreni. Så bör inte alla religösa personer sättas på mentalsjukhus eller iallfall knapra piller?


   
Citera

Nej, det gör den inte.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Nej, det gör den inte.

Jo det gör den. Religionen är en jävla psykos allt ihop[bigsmile] iallfall jävligt falskt.


   
SvaraCitera

RaLLeB:

Jo det gör den. Religionen är en jävla psykos allt ihop[bigsmile] iallfall jävligt falskt.

Är du medveten om hur mycket du suger?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Är du medveten om hur mycket du suger?

Ja facktisst. Lika mycket som gud suger musten ur personerna som tror på honom det vill säga dom som lider av extrema psykiska-sjukdomar[smile]


   
SvaraCitera

[tired]


   
SvaraCitera

passaro:

Nej, det gör den inte.

passaro:

Är du medveten om hur mycket du suger?

Tyst nu RaLLeB innan du skämmer ut dig mer [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Tyst nu RaLLeB innan du skämmer ut dig mer [no-no]

Inte för att jag skämmer ut mig jag är bara omogen som mangaaaan säger ^^. Men nu ska jag sova så ni slipper mig en tills imorrn eftermiddag. Då är jag tillbaks med nya krafter.


   
SvaraCitera

RaLLeB:

Det känns också som en logisk lösnign för att bevisa att religion är falskt.

Då är du en religion


   
SvaraCitera

På vilket sätt är religionen falsk?


   
SvaraCitera

Jo.


   
SvaraCitera

Personer med kraftiga vanföreställningar brukar inte vara särskilt duktiga på att kommunicera med omvärlden på ett övertygande sätt. Så nej.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Nä härstämmar inte från schizofreni, men den som skrev bibeln kunde ju skylla på Gud/Molgan för att skaffa sig egna fördelar kanske, som
"Gud sade till Eva: Du ska var din man till åtrå, och han ska råda över dej"
mm, vet inte, men det är sagor med inbakad moral, som barnsagor


   
SvaraCitera