Aviseringar
Rensa alla

Religionen härstamar från vanföreställing och schizofreni =)


Ämnesstartare

cannabis:

Då är du en religion

Jag önskar fan att jag vore en religion. Då skulle jag manipulera alla lättlurade jävlar likaså andra religioner och tjäna pengar på det. Eller är det inte så religion fungergar?


   
SvaraCitera
Misael

RaLLeB:

Religionen härstamar från en sak mäniskan kallar vanföreställning.

Troll-varning. [tired]


   
SvaraCitera
Prisa Raël!
Image
Image

   
SvaraCitera

RaLLeB:

Några tankar som flög igenom mitt huvud förut[smile] Det känns också som en logisk lösnign för att bevisa att religion är falskt.

Det bevisar ingenting. Det är dock en möjlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RaLLeB:

Så bör inte alla religösa personer sättas på mentalsjukhus eller iallfall knapra piller?

Eller så är de förklaringsmodeller uppfinna av människor som inte hade tillgång till dagens naturkunskap, som sedan har kvarblivit?


   
SvaraCitera

Så är det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej verkligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misael:

Troll-varning. [tired]

palla bry sig!

aristoteles:

Det bevisar ingenting. Det är dock en möjlighet.

Ja det låter ju rätt rimligt men det bevisar inget som synd är!


   
SvaraCitera

[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ni inte tänkt på att för i tiden blev man hyllad om man hade pratat med gud. Folk såg en som en profet enligt alla religioner så. Men skulle du gå och prata om att du pratat med gud idag då blir du ju inspärrad på mentalpsyk xD jävla humor igentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RaLLeB:

Har ni inte tänkt på att för i tiden blev man hyllad om man hade pratat med gud.

Vem som helst kunde inte påstå att gud hade talat till dem och bli trodd, så lätt har det aldrig varit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Vem som helst kunde inte påstå att gud hade talat till dem och bli trodd, så lätt har det aldrig varit.

Nej men om någon viktig person skulle säga det nu skulle ingen tro han förutom dom manipulerade det vill säga dom religösa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RaLLeB:

Nej men om någon viktig person skulle säga det nu skulle ingen tro han förutom dom manipulerade det vill säga dom religösa

Nej, de religiösa skulle inte tro honom heller - de skulle bara tro honom om han var en av dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Nej, de religiösa skulle inte tro honom heller - de skulle bara tro honom om han var en av dem.

beror på hur lättlurade dagens religösa är asså.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Religion och Etik


   
SvaraCitera