Aviseringar
Rensa alla

Religionen "Zanyarism" är härmed grundad - Anhängare sökes.


Ämnesstartare

Jag och mina två kollegor Joel och Per-Markus har nu satt oss ner och fulländat det projekt som alla har tänkt på, men som ingen vågat försöka sig på.

Religionen har en enda gud, och det är Darin Zanyar.
Ni kanske känner igen honom som andraplatstagare i Idol - Sverige.
Uppenbarligen var det något fel på rösterna, för ingen kan ju möjligen ha röstat på den svenska föredettingen med afrikan-lockar framför Darin - Odödlig beskyddare över kärlek.

En tämligen komprimerad bibel kommer snart att släppas till ert förfogande.
Men grundregler i denna religion är att kärlek är det viktigaste, och att kärlekens enda sanna outlet är musik, t.ex såna kärleksklassiker som Why does it rain och Who's that girl.
Tidlösa klassiker utan några som helst möjligheter till att bli för gamla för att njuta av.

Vid intresse av seminarie eller txt. dokument med propaganda; PM'a då mig, Stronghold eller Compton Gangztah.
Eller varför inte citera oss här, i tråden?

"Evil fear the hand of the forsaken love, Darin Zanyar"

Gå i Kärlek - Broder Jonathan (Zanyar kyrkan Göteborg)

Image


   
Citera

Våran tids messias, en vägledare som sprider sitt budskap genom något alla kan uppskatta, dvs Musik. Och han sprider det enda rätta och enda sanna - Det enda som betyder något: Kärlek.

Gå i Kärlek - Broder Per-Markus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu skriver jag här ifall det är så att någon vill kontakta mig via citering eller pm.

Gå i Kärlek - Broder Joel (Zanyar Kyrkan Göteborg)


   
SvaraCitera

Bli diskordian istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saprofyt:

Bli diskordian istället.

Ser inget vackert i det.


   
SvaraCitera

åh vad lycklig jag blir så här på natt-/morgonkvisten!
ännu en tråd som förgyller min afton!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

berlin:

åh vad lycklig jag blir så här på natt-/morgonkvisten!
ännu en tråd som förgyller min afton!

Glad att kunna hjälpa till hjärtat mitt.
Finner du våra budskap lämpade din vardag så säg gärna till, vi tar emot dig med öppna armar.

Gå i kärlek - Broder Jonathan


   
SvaraCitera

JrL Återkomsten:

Finner du våra budskap lämpande din vardag så säg gärna till, vi tar emot dig med öppna armar.

stämmer in något alldeles förträffligt i min vardag!
det är som om jag har funnit den saknade biten i mitt annars så underbara liv. nu är tomrummet i hjärtat fyllt utav lycka igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

berlin:

stämmer in något alldeles förträffligt i min vardag!
det är som om jag har funnit den saknade biten i mitt annars så underbara liv. nu är tomrummet i hjärtat fyllt utav lycka igen

Vad fint sagt, det känns som att du hade passat in alldeles utmärkt bland oss enkla romantiker [love]

Gå i kärlek - Broder Jonathan (Zanyar Kyrkan Göteborg)


   
SvaraCitera

JrL Återkomsten:

Vad fint sagt, det känns som att du hade passat in alldeles utmärkt bland oss enkla romantiker [love]

mycket möjligt att jag hade passat in bland alla dessa hopplösa romantiker. det är dock ett livsavgörande beslut att konvertera till en ny religion, så jag lämnar mitt öde i Guds händer, vem/vad han än är!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

berlin:

mycket möjligt att jag hade passat in bland alla dessa hopplösa romantiker. det är dock ett livsavgörande beslut att konvertera till en ny religion, så jag lämnar mitt öde i Guds händer, vem/vad han än är!

Det kan vara vem som helst, Zanyarism tilltalar alla hopplösa älskande.
Men Darin är en perfekt ikon, ideologi och ideal för alla som känner att kärlek är det viktigaste du kan vara hängiven till.
Att hitta nån att ge sitt hjärta till, det är allt vi vill, åt alla, åt världen, det enda som egentligen har betydelse i vårt vackra universum.
Men du ska veta att oavsett vilken gud du bad till eller gav din tro, så hade vi på Zanyar Kyrkan alltid välkomnat dig med en ros och varma ord.

Gå i kärlek - Broder Jonathan (Zanyar Kyrkan Göteborg)


   
SvaraCitera

Bli diskordian istället.


   
SvaraCitera

Eh som jag sa[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saprofyt:

Bli diskordian istället.

Återigen så ser jag inget vackert i det - Alla väljer vi våran egna väg. [love]

Gå i kärlek - Broder Jonathan (Zanyar Kyrkan Göteborg)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dags för mig att sova min skönhetssömn och drömma om kommande romanser [smile]

Sov gott och kom ihåg:
Materiella ting förtynar - Kärlek bär du med dig för alltid.

Gå i kärlek - Broder Jonathan (Zanyar Kyrkan Göteborg)

Image


   
SvaraCitera